شکل گیری کادر مدیریت قضائی بارویکرد جوان‌گرایی در استان
شکل گیری کادر مدیریت قضائی بارویکرد جوان‌گرایی در استان

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کل دادگستری فارس،حجت الاسلام سید کاظم موسوی یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ارسنجان با اشاره به امنیت شهرستان ارسنجان ظرفیت‌های این حوزه قضائی در امر سرمایه گذاری را مناسب ارزیابی و بر تمرکز مسئولان شهرستان و حمایت قضائی از سرمایه گذاری تأکید کرد. […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کل دادگستری فارس،حجت الاسلام سید کاظم موسوی یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ارسنجان با اشاره به امنیت شهرستان ارسنجان ظرفیت‌های این حوزه قضائی در امر سرمایه گذاری را مناسب ارزیابی و بر تمرکز مسئولان شهرستان و حمایت قضائی از سرمایه گذاری تأکید کرد.

وی با بیان اینکه همه حوزه‌های قضائی تلاش ویژه ای در راستای دستیابی به اهداف و سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضائی داشته اند، گفت: همه حوزه‌های قضائی از جمله دادگستری شهرستان ارسنجان این اهداف را با جدیت دنبال کرده اند که نتیجه آن جایگاه رفیع مجموعه قضائی فارس در میان استان‌های کشور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه ضمن اشاره به رویکرد جوان‌گرایی در مجموعه قضائی استان بیان داشت: تغییرات معمول مدیریتی در حوزه‌های قضائی فارس در دو سال اخیر با هدف جوانگرایی و میدان دادن به مدیران جوان صورت گرفته است و شاهد شکل گیری کادر مدیریت قضائی جوان در استان فارس طی سالهای اخیر بوده ایم.

حجت الاسلام موسوی در ادامه بر اهمیت تکریم واقعی مردم و مراجعان به دستگاه قضائی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: این موضوع از آغاز دوران تحول در دستگاه قضائی به عنوان یکی از موضوعات محوری در سطح کلان دستگاه قضائی مد نظر قرار گرفت و هم اکنون نیز در دوران جدید از جمله تأکیدات ریاست جدید قوه قضائیه می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم و مسئولان شهرستان ارسنجان یکی از مصادیق تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی را توسعه خدمت رسانی‌های الکترونیکی و دادرسی‌های آنلاین دانست و بیان داشت: دادگستری استان فارس در دادرسی‌های آنلاین با زندان‌ها یکی از استان‌های پیشتاز در کشور است و این توقع وجود دارد که دادگستری ارسنجان نیز به توسعه دادرسی‌های آنلاین بخصوص در برقراری ارتباط آنلاین با مردم و استفاده مناسب از زیرساخت‌های ایجاد شده بیش از گذشته توجه نمایند.

وی همچنین بر تلاش مضاعف کارد قضائی و اداری این شهرستان در راستای کاهش هر چه بیشتر فرآیند زمانی رسیدگی‌ها تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: وضعیت برخی حوزه‌های قضائی استان به نحوی است که می‌تواند بسیاری از اوقات رسیدگی در پرونده‌ها به روز باشد و فرایند دادرسی مطابق با قانون در کمترین زمان ممکن انجام شود که یکی از حوزه‌های قضائی دارای این ظرفیت شهرستان ارسنجان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین موضوع حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب، تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی را از موضوعات مهم و دارای اهمیت خواند و تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف باغ شهرهای استان چه در شیراز و چه در شهرستان با همکاری‌های بین مدیران ارشد و متولیان امر باید به سرانجام برسد.

وی در پایان به رئیس و دادستان جدید این حوزه قضائی تأکید کرد توجه به زندانیان را به صورت ویژه در دستور کار روزانه خود قرار دهد و ضمن سرکشی مستمر از زندان زمینه آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد را فراهم نماید. رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد زندان تنها جای مجرمان خشن و جرایم مهم است و باید زمینه آزادی سایر محکومان مالی و جرایم غیر عمد از زندان با به کارگیری ظرفیت‌های قضائی فراهم شود.

در انتهای این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از تلاش‌های قاضی کامران زارع در دوران تصدی مدیریت قضائی شهرستان ارسنجان با حکم ریاست قوه قضائیه قاضی محمد یوسفی را به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان و قاضی علی اصغر علیزاده نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب ارسنجان منصوب شدند.

قاضی کامران زارع نیز با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و طی حکم جداگانه ای از سوی ریاست معظم قوه قضائیه به عنوان معاون قضائی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز منصوب شد.

در این مراسم کامران زارع به بیان عملکرد دوران خدمت خود در ارسنجان پرداخت و حجت الاسلام بهرامی امام جمعه و عزیزی فرماندار این شهرستان نیز به ترتیب به برشمردن اهمیت امر قضاوت در اسلام و همچنین تعامل مجموعه قضائی و اجرایی پرداختند.

در انتهای این مراسم نیز رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان ارسنجان طی سخنانی برنامه‌های آتی خود در راستای اجرای سیاست‌ها و اهداف کلان قوه قضائیه و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان را ارائه و تشریح کردند.

پس از برگزاری مراسم تکریم و معارفه هیأت عالی قضائی استان متشکل از رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس حفاظت و اطلاعات و معاونین قضائی و مالی عمرانی و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز از دادگستری شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگارد بازدید کرده و ضمن دیدار چهره به چهره با قضات و کارکنان و برخی از مراجعان روند ارائه خدمات قضائی در این دو حوزه قضائی را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/