احیا بافت فرسوده اطراف حرم مطهر،نیازمند همدلی،نمایندگان استان می باشد
احیا بافت فرسوده اطراف حرم مطهر،نیازمند همدلی،نمایندگان استان می باشد

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد: تمام تلاش بنده و همکاران عزیزم در این است که به دور از هرگونه حواشی و با محوریت وحدت در مسیر تحقق اهداف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث توجه به حرم‌های مطهر قدم برداریم معتقدم […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد: تمام تلاش بنده و همکاران عزیزم در این است که به دور از هرگونه حواشی و با محوریت وحدت در مسیر تحقق اهداف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث توجه به حرم‌های مطهر قدم برداریم معتقدم که اگر فردی یا گروهی قصد خیرخواهی و انتقاد سازنده از هر مجموعه‌ای دارد باید با رعایت اخلاق و انصاف، نقد خود را مطرح کند، زیرا دشمن در صدد تخریب مواضع انقلاب ما است و باید مواظبت کنیم تا آسیبی به کشور و نظام اسلامی نرسد.

وی ادامه داد: مسئولین کشور ما دوگروهند، عملگرا و سخن گرا. سخنرانی کار آسانی است اما کار در میدان عمل سخت است. عده‌ای برای ایده پردازی نظیر ندارند اما آنها که در خط مقدم کار و عمل هستند، می‌دانند که قرار گرفتن در میدان کار برای مردم، چقدر سخت و طاقت فرسا است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری ضمن قدردانی از تلاش‌های نمایندگان شیراز در بحث توسعه حرم مطهر، به ویژه اقدامات دکتر پاک فطرت شهردار اسبق شیراز در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مربوط به آستان مقدس افزود: مجلس شورای اسلامی به فکر ایجاد ردیف بودجه‌ای خاص برای توسعه حرم مطهر و اجرای طرح‌های نو در این مکان متبرک باشد امیدوارم با حضور جناب ضرغامی در مسند وزارت میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فارس نیز همکاری و همراهی اش با مجموعه حرم مطهر بهتر شود سفر وزرای میراث فرهنگی، کشور و راه و شهرسازی به فارس و حضور در شورای توسعه حرم مطهر می‌تواند برکاتی را برای مردم شیراز و حرمین مطهر احمدی و محمدی علیهماالسلام داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: کارهای انجام نشده زیادی در حرم مطهر است و باید یک به یک با کارشناسی و مطالعات مختلف انجام گیرد تسهیل دسترسی بهتر مردم به آستان مقدس و ایجاد فضاهای جدید عمرانی و فرهنگی در برنامه‌های آتی ما است و نیازمند همراهی مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری دراین خصوص هستیم تا اِن‌شاءالله به لطف و مدد الهی و انفاس قدسی حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، این بارگاه منور در ماه‌ها و سال‌های آتی متحول گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: برای هرگونه اقدام در جهت احیا بافت فرسوده اطراف حرم مطهر و پیشبرد اهداف بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرمین شریفین شیراز، نیازمند همدلی، همکاری و همفکری تمامی نیروهای دلسوز و معتقد از جمله نمایندگان محترم شیراز و استان فارس هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز اظهار کرد: امروز باید در در میدان کار و عمل وارد شد و از شعار دادن پرهیز نمود چرا که برخی با نقاب خدمت وحتی انقلابی گری به میدان می‌آیند اما در عمل خدمتی از آنها مشاهده نمی‌گردد. در بحث توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، زمانی که شهردار شیراز بودم عده زیادی سنگ اندازی و کارشکنی کردند اما چون اراده ما بر کار برای توسعه حرم مطهر بر اساس توصیه رهبری بود و نماینده ایشان مرحوم آیت الله ایمانی هم تاکید بسیاری داشتند تا راه دسترسی مردم به حرم آسان گردد، با همه مشکلاتی که بود اقداماتی انجام دادیم و ساخت سازه‌هایی انجام گرفت که اکنون شاهد آن هستید.

علیرضا پاک فطرت یادآور شد: توسعه گردشگری مذهبی، رفع ناهنجاری‌های اجتماعی اطراف حرم مطهر، زیبا سازی سیما و منظر بافت قدیم و تکریم زائران از جهات گوناگون باید در دستور کار متولیان توسعه حرمین شریفین شیراز باشد و میراث فرهنگی نیز باید در این زمینه بیشترین همراهی و همکاری را با تولیت و مدیریت حرم مطهر داشته باشد.

انتهای پیام/