مقدمات اجرای مسکن ملی در ۱۳شهرجنوب فارس
مقدمات اجرای مسکن ملی در ۱۳شهرجنوب فارس

 به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل بنیاد مسکن فارس«عطاالله زمانی»، امروز (شنبه ۱۰ مهر) با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: مقدمات اجرای طرح مسکن اقدام ملی در ۱۳ شهر جنوب فارس آغاز شده است. مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: طرح اقدام ملی ۱۶۹ واحدی برای لارستان در نظر […]

 به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل بنیاد مسکن فارس«عطاالله زمانی»، امروز (شنبه ۱۰ مهر) با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: مقدمات اجرای طرح مسکن اقدام ملی در ۱۳ شهر جنوب فارس آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: طرح اقدام ملی ۱۶۹ واحدی برای لارستان در نظر گرفته شده و تاکنون مقدمات اجرای مسکن ملی در شهرهای لار، اوز، خنج، گله دار، لامرد، گراش، اشکنان، بیرم، جویم، علامرودشت، عمادشهر، وراوی و مُهر فراهم شده و در شهرهای جنوب فارس بیش از یک هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال آورده متقاضیان تامین شده است.

وی اضافه کرد: شاخص بهره مندی و استقبال از مسکن اقدام ملی در جنوب استان فارس از متوسط استقبال و بهره مندی بسیاری از نقاط کشور و سایر مناطق فارس بیشتر بوده که به دلیل عزم مدیران جهادی بنیاد مسکن در شهرهای جنوب فارس و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی این مناطق است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به مشکل صدور پروانه در ساخت مسکن اقدام ملی گفت: در صورت تسریع در صدور پروانه‌ ها شاهد توسعه بیشتر این طرح در استان خواهیم بود و در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر ساخت مسکن اقدام ملی به عهده بنیاد مسکن فارس است و در مجموع از میان بیش از ۴۲ هزار نفر ثبت ‌نام کننده بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر تایید شده اند.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی لارستان اداره کل مستقل است و زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی فارس نیست و با توجه به اینکه در حوزه لارستان ساخت ۳۱۱ واحد آغاز شده در مجموع عملیات اجرایی ۴۶۹ واحد در کل استان کلید خورده است.

زمانی اضافه کرد: از ۲۶۱ واحد مسکونی طرح بهسازی در شهرستان قیر و کارزین با مشارکت بنیاد مسکن فارس نیز بهره برداری و ۲۱۹ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برای اجرای طرح های بهسازی دراین شهرستان هزینه شده است.

وی اعلام کرد: تهیه و اصلاح طرح هادی ۶ روستا در سال ۹۹ و تامین اعتبار برای  اجرای طرح هادی ۱۰ روستا با اعتباری بیش از ۱۷میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال نیز در قیر و کارزین انجام شده است.

زمانی با اشاره به توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان «رستم» در ممسنی بیان کرد: بازسازی و مقاوم سازی در این شهرستان با حمایت بنیاد مسکن فارس در پیش گرفته شده و در سال ۹۹ تعداد ۶۰۰ فقره وام مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: با انعقاد تفاهم نامه مشترک میان بنیاد مسکن و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) ۳۰۰ فقره تسهیلات یکصد میلیون تومانی در شهرستان رستم برای نوسازی بافت فرسوده با اولویت بخش «سورنا» برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی با رعایت الگوی مسکن اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ ابراهیم عباسی