عشایر دارای فرهنگی غنی در همه امور در خدمت نظام و کشورهستند
عشایر دارای فرهنگی غنی در همه امور در خدمت نظام و کشورهستند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت اله رحیمی در جلسه شورای عشایر که با حضور اعلایی رئیس سازمان عشایر برگزار شد با اشاره به شرایط استان فارس در دارا بودن بخش اعظمی از جمعیت عشایر فارس گفت: بیش از ۱۵۰ هزار عشایر کوچ رو در استان فارس قرار دارند که این جمعیت ۱۲ و نیم درصدی […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت اله رحیمی در جلسه شورای عشایر که با حضور اعلایی رئیس سازمان عشایر برگزار شد با اشاره به شرایط استان فارس در دارا بودن بخش اعظمی از جمعیت عشایر فارس گفت: بیش از ۱۵۰ هزار عشایر کوچ رو در استان فارس قرار دارند که این جمعیت ۱۲ و نیم درصدی بخش مهمی از جمعیت استان را پوشش می‌دهند.
وی با تشریح ویژگی های فرهنگی و اجتماعی عشایر افزود: عشایر دارای فرهنگی غنی و روحی بلند هستند که در همه امور در خدمت نظام و کشور بوده اند.
نماینده‌ عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم تامین نیازمندی های جامعه عشایر خاطر نشان کرد :جامعه عشایری کم هزینه ترین و پر سود ترین جمعیت کشور است و به همین دلیل باید در حل مشکلات آنان کوشید.
رحیمی از اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر استان خبر داد و اظهار داشت: در دوسال گذشته بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش های عمرانی و فرهنگی عشایر هزینه شده که رشد خوبی را تجربه کرده است.
وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات الکترونیکی در بخش آموزشی عشایر هزینه شده و در این راستا باید در بازسازی مدارس شبانه روزی عشایر فعالیت بیشتری انجام شود.
استاندار فارس گفت: به خرید ۳۰ دستگاه تانکر آبرسانی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان نیاز داریم و باید تلاش کرد تا بیمه عشایر به پوشش حداکثری برسد.
رحیمی با بیان اینکه جامعه مدیریتی کشور به عشایر توجه خاصی دارد اظهار داشت : تا رسیدن به وضعیت مطلوب در میان عشایر فاصله داریم اما تلاش های ارزنده ای در رسیدن به این هدف انجام گرفته است.
نماینده عالی دولت در استان فارس افزایش شاخص های آموزشی و عمرانی را از جمله نیاز های جامعه عشایری عنوان کرد و گفت : جامعه عشایر قدرشناس و وفادار است و سرمایه گذاری برای آنان در مسیر  حفظ کشور و نظام‌ است.

گفتنی است این جلسه با بررسی  مباحث حوزه عشایر پایان یافت.

انتهای پیام/سمیه یگانه