تامین بیش از ۲ هزار تُن اکسیژن مایع در ۶ ماهه نخست سال جاری
تامین بیش از ۲ هزار تُن اکسیژن مایع در ۶ ماهه نخست سال جاری

به گزارش پگاه خبر؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تامین بیش از ۲ هزار تُن اکسیژن مایع در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت : به همت مدیریت پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تامین بیش از ۲ هزار تُن اکسیژن مایع در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت : به همت مدیریت پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار تُن اکسیژن مایع ویژه مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه تامین شده است.

دکتر علی اکبری گفت: با توجه به نقش موثر استفاده از اکسیژن در درمان بیماران مبتلا به کرونا، موقعیت استان فارس به عنوان قطب درمان در جنوب کشور و آمار بالای مراجعان به مراکز درمانی استان، تامین به موقع اکسیژن، اهمیت بسزایی در درمان بیماران مبتلا به کرونا دارد که تحقق این مهم با تلاش یک تیم مدیریتی و به صورت شبانه روزی پیگیری شد.

اکبری افزود: به همت مدیریت پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، تیمی متشکل از نمایندگان این مدیریت، بیمارستان های حضرت علی اصغر(عج)، شهید دکتر فقیهی و شبکه بهداشت و درمان کازرون، مامور تامین به موقع اکسیژن برای مراکز سنترال بیماری کووید۱۹شدند.

او ادامه داد: از جمله ماموریت های این تیم، مذاکره با مراکز مهم تأمین و تولید اکسیژن مایع در کشور شامل شهرهای بوشهر، بندر دیر، اصفهان، یزد و کوار و همچنین هماهنگی لازم با شرکت های حمل و نقل مربوط به اکسیژن مایع بود که با تعامل انجام شده، موفق به تامین هزار و ۳۵۸ تُن اکسیژن مایع به صورت رایگان ویژه مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارزش ریالی این مقدار اکسیژن مایع تامین شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیر خدمات پشتیبانی و رفاهی دانشگاه نیز در این باره گفت: به موازات تامین اکسیژن مایع و در راستای جلوگیری از کمبود اکسیژن مایع در مراکز درمانی، ۶۶۷ تُن اکسیژن مایع نیز خریداری شد که حجم کُلی اکسیژن مایع تامین شده طی ۶ ماهه نخست سال جاری به بیش از دو هزار تن رسید.

علیرضا قاسمی با اعلام اینکه این اکسیژن مایع تامین شده با مشارکت ۱۱۲ سرویس حمل و نقل به صورت مستمر و تلاش شبانه روزی به مراکز درمانی ارسال شده است، اضافه کرد: به موازات این امر و نیاز مبرم مراکز درمانی و همچنین با توجه به تامین کپسول اکسیژن به عنوان پشتیبان در مراکز درمانی، هزار و۴۶۰ کپسول اکسیژن نیز طی این مدت با تلاش مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، خریداری و با توجه به نیاز مراکز درمانی توزیع شد.

انتهای پیام/