آموزش و پرورش موثر ترین نهاد برای رفع چالش های جامعه محسوب می شود
آموزش و پرورش موثر ترین نهاد برای رفع چالش های جامعه محسوب می شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت‌الله رحیمی، در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا کوشش بسیار شد تا زمینه ارائه آموزش در فضای مجازی و همچنین برنامه «شاد» در استان تقویت شود و  پهنای باند وسیع تری از فضای مجازی به این امر اختصاص داده شد. به اعتقاد […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت‌الله رحیمی، در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شیراز عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا کوشش بسیار شد تا زمینه ارائه آموزش در فضای مجازی و همچنین برنامه «شاد» در استان تقویت شود و  پهنای باند وسیع تری از فضای مجازی به این امر اختصاص داده شد.
به اعتقاد وی مجموعه این اقدامات سبب شد  در نقاط مختلف استان افزون بر ۹۷ درصد مدارس تحت پوشش شبکه شاد قرار گیرند.
دکتر رحیمی، مهرماه را یادآور شکوفایی علم، دانش و آگاهی دانست و با بیان اینکه مدرسه مکان بالندگی دانش آموزانی است که می‌توانند آینده ساز کشور باشند، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است و بالندگی، توسعه، خلاقیت و ابتکاری که نیروهای انسانی می‌توانند داشته باشند در نتیجه آموزش و پرورش است.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش به واسطه کارکردهای  فردی  و اجتماعی، دارای جایگاه ویژه ای در جامعه است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور  دارد که می‌تواند انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه پذیر را برای کشور تربیت کند کما اینکه شهدای ما در همین مدارس و در مکتب امام حسین (ع) به رهبری امام راحل آموزش دیدند و در آن زمان توانستند برای کشور و ملت بزرگ ایران افتخارآفرینی کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم دانش آموزان ما نیز با دریافت آموزش در زمینه اخلاق، ایثار و حق طلبی بتوانند سربازان خوبی برای کشور در راه حفظ کیان کشور باشند.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه  آموزش و پرورش  به عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه تعلیم و تربیت را برعهد دارد گفت: رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان های آگاه و مسولیت پذیر بستگی دارد چیزی که در در ادبیات توسعه از آن بعنوان سرمایه انسانی  نامبرده می شود
استاندار فارس  با بیان اینکه عامل انسانی در توسعه هر کشور نقش تاثیر گذاری دارند عنوان کرد: اموزش و پرورش با بالندگی دانش آموزان می تواند توسعه پایدار کشور را رقم بزند
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته  به آموزش و پروش نگاه نهادی مصرفی و هزینه‌ای ندارند ، گفت:  دیدگاه کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش، سرمایه گذاری است که در بلند مدت می تواند بزرگترین کمک را به توسعه کشور را داشته باشد.
به گفته دکتر رحیمی در حال حاضر آموزش و پرورش و آموزش عالی  به عنوان موثر ترین نهاد برای رفع چالش های حال و آینده  جامعه محسوب می شود .
وی تاکید کرد: ما در جایگاه خدمتگزاران مردم  در ابعاد مختلف مسولیتی باید گوش شنوایی برای شنیدن صدای فرهنگیان داشته باشیم و مطالبات را با توجه به  مقدورات کشور پاسخ دهیم.

استاندار فارس با تاکید بر این مطلب که با شناسایی نهایت مطالبات جامعه فرهنگیان  دولت می تواند  جهت رفع آن برنامه ریزی کند  از نمایندگان مردم در مجلس خواست که لایحه رتبه بندی معلمان را سریعتر به نتیجه برسانند.
رحیمی  با اشاره به جمعیت حدود ۹۱۳ هزار دانش آموزان در سطح استان فارس گفت: دستگاه های اجرایی و حمایتی استان این ماموریت را دارند که در حد توان قانونی خود  برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم فعالیت داشته باشند
به گفته نماینده عالی دولت  در شورای آموزش و پرورش استان فارس تلاش شده است که تمام مطالبات مرتبط با این نهاد با توجه به اختیارات قانونی پاسخ مثبت داده شود.

انتهای پیام/سمیه یگانه