تسطیح لیزری۶۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی لارستان
تسطیح لیزری۶۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی لارستان

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات تسطیح لیزری از سال ۱۳۸۳ در شهرستان آغاز که تا کنون بیش از ۶۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ناهموار در این شهرستان برای جلوگیری از فرسایش و ایجاد شرایط یکسان و هماهنگ توزیع آب و افزایش […]

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: عملیات تسطیح لیزری از سال ۱۳۸۳ در شهرستان آغاز که تا کنون بیش از ۶۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ناهموار در این شهرستان برای جلوگیری از فرسایش و ایجاد شرایط یکسان و هماهنگ توزیع آب و افزایش میزان بهره وری، تسطیح لیزری شده است .
بنیامین افتخار اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ هکتار از این میزان در سال زراعی گذشته در مناطق بنارویه و شرفویه این شهرستان و با صرف اعتباری معادل ۷ میلیارد ریال ، تسطیح لیزری شد.
وی با بیان اینکه استقبال و رضایتمندی کشاورزان از اجرای تسطیح لیزری در زمین های کشاورزی بالاست، گفت: ۸۵ درصد اعتبارات این طرح به صورت بلاعوض و تنها ۱۵ درصد به عنوان خودیاری کشاورزان است.
افتخار اضافه کرد : اجرای عملیات تسطیح لیزری باعث کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی در مصرف به میزان ۲۵ درصد ، افزایش عملکرد ، جلوگیری از فشردگی خاک و حفظ ساختمان خاک ، شیب دهی بسیار دقیق در دو جهت طولی و عرضی ، افزایش بهره وری آب ، ایجاد زمینه لازم به منظور برنامه ریزی و به کارگیری الگوی کشت مناسب و تناوب زراعی صحیح و همچنین افزایش سطح درآمد کشاورزان می شود.
مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان بیان کرد: پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبار در سال ۱۴۰۰ انجام شده است که در صورت تخصیص اعتبار شاهد توسعه طرح تسطیح لیزری در سطح بیشتری از زمین های کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.
عملیات تسطیح لیزری سال گذشته توسط شرکت آب و عمران راشافیدار و با نظارت شرکت توسعه خدمات مهندسی آب و خاک پارس و نظارت عالیه واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان به طور کامل اجرا گردید.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی