آغازکشت نشایی گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان
آغازکشت نشایی گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان

به گزارش پگاه خبر؛عالیه سادات رفعت حقیقی گفت: ۷۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان قرار دارد و پیش بینی میشود ۴۵۰ هکتار از مزارع به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد. او با اشاره به اینکه عمده سطح کاشت گوجه فرنگی در منطقه هرمود مهرخویی و زاهد […]

به گزارش پگاه خبر؛عالیه سادات رفعت حقیقی گفت: ۷۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان قرار دارد و پیش بینی میشود ۴۵۰ هکتار از مزارع به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد.
او با اشاره به اینکه عمده سطح کاشت گوجه فرنگی در منطقه هرمود مهرخویی و زاهد محمود می باشد، اظهار کرد : تمامی مزارع گوجه فرنگی به روش قطره ای آبیاری می شود و پیش بینی می شود بیش از ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از این مزارع روانه بازار مصرف شود.
به گفته وی با توجه به نیاز بازار و لزوم تنظیم قیمت این محصول در دی و بهمن ماه که اوج قیمت گوجه فرنگی در این زمان است گوجه کاران منطقه انتقال نشا این محصول را ۱۵ روز زودتر انجام دادند که امید است با رعایت تاریخ کاشت مناسب، نیاز بازار در ماههای سرد سال برطرف گردد.
رفعت حقیقی با اشاره به اینکه کاشت نشا و برداشت محصول گوجه فرنگی زمینه اشتغال فصلی برای زنان روستایی ایجاد می نماید گفت : به منظور کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از انتقال بیماری و آفات از سایر مناطق، ۷۰ درصد نشا های کشت شده توسط کشاورزان منطقه در گلخانه های تولید نشا در سطح روستا فراهم میشود و درصد باقیمانده، از گلخانه های تولید نشا در سطح شهرستان تامین می گردد.
وی در پایان بیان کرد : برداشت این محصول از اواخر آذر آغاز می‌شود و تا فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت که محصول تولیدی علاوه بر برطرف کردن نیاز شهرستان به سایر استان ها از جمله تهران و تبریز ارسال می شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی