توسعه راه های روستایی در بلندمدت منجر به بهبود وضعیت اشتغال خواهدشد
توسعه راه های روستایی در بلندمدت منجر به بهبود وضعیت اشتغال خواهدشد

به گزارش پگاه خبر؛مهندس مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باتفاق مهندس سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس و ‌‌تنی چند از مسولان شهرستانی از برخی پروژه‌های احداث راه‌های روستایی شهرستان های ممسنی ، سپیدان و اقلید بازدید کردند. بازدید […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باتفاق مهندس سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس و ‌‌تنی چند از مسولان شهرستانی از برخی پروژه‌های احداث راه‌های روستایی شهرستان های ممسنی ، سپیدان و اقلید بازدید کردند.

بازدید از محور‌های فرعی و روستایی شهرستان های ممسنی ، سپیدان، بیضا و اقلید طی سه روز ‌و با حضور نمایندگان مردم شریف این شهرستان ها ، فرمانداران ‌‌و تنی چند از مسولان شهرستانی صورت پذیرفت.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت راه های روستایی در توسعه استان ها گفت : بررسی های صورت گرفته بر اساس شاخص‌های کلان اقتصاد حاکی از این واقعیت است که روستاها نقش بسزایی در تولید ناخالص کشور داشته و قریب به ۲۷ درصد تولید ناخالص کشور مربوط به جمعیت روستایی می باشد.

مهندس مقبلی همچنین با اشاره به لزوم توجه به مقوله توسعه راه های روستایی خاطرنشان ساخت : اهمیت به توسعه شبکه ارتباطی زمینی در روستاها در کوتاه مدت منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل تولیدات و در بلندمدت منجر به بهبود وضعیت اشتغال و مهاجرت معکوس جمعیت به روستاها خواهد شد.

وی همچنین وضعیت راه های روستایی استان فارس را مطلوب ارزیابی و از اقدامات صورت پذیرفته در خصوص نگهداری و ایمن سازی این راه ها تقدیر کرد.

مهندس سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در حاشیه این بازدیدها گفت : طول کل راه های روستایی فارس بیش از ۱۱ هزار کیلومتر می باشد که از این میزان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه آسفالته می باشد.

سیاهپور خاطرنشان ساخت : هم چنین ۸۶۷ کیلومتر از راه های روستایی استان فارس شوسه و ۳ هزار و ۶۲۷ کیلومتر آن خاکی می باشد.

وی تعداد کل روستاهای فارس را ۸۴۰۶ روستا برشمرد و خاطرنشان ساخت : در استان فارس تعداد ۴۱۲۷ روستا دارای سکنه پایدار میباشد که ۲۳۴۰ روستا دارای جمعیت با ۲۰ خانوار به بالا می‌باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی