دستگاه قضایی استان تقویت بنیه عمومی ادارات ودفاع از آن هادردستورکار قراردارد
دستگاه قضایی استان تقویت بنیه عمومی ادارات ودفاع از آن هادردستورکار قراردارد

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دادگستری استان فارس گفت :به دلیل درگیری استان فارس با مشکلات خشک‌سالی و کم‌آبی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز کشاورزی و حمایت از این بخش بیشتر نمود پیدا کرده‌است، با دیدن برخوردهای سخت قضایی این تصور به وجود نیاید که در بحران حفاظت از اراضی کشاورزی قرار داریم بلکه پیشگیری و […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دادگستری استان فارس گفت :به دلیل درگیری استان فارس با مشکلات خشک‌سالی و کم‌آبی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز کشاورزی و حمایت از این بخش بیشتر نمود پیدا کرده‌است، با دیدن برخوردهای سخت قضایی این تصور به وجود نیاید که در بحران حفاظت از اراضی کشاورزی قرار داریم بلکه پیشگیری و حفظ همه جانبه هدف ماست.
سید کاظم موسوی در آیین گشایش دومین قرارگاه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در کشور در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با تاکید بر تقویت بنیه عمومی همه ادارات استان و دفاع دستگاه قضا از آن‌ها با محوریت رعایت قوانین افزود:
اگر جایی احساس خلأ قانونی می شود به دستگاه قضا اعلام نمایید تا توسط نمایندگان حقوقی پیگیری شود.
او همچنین تأکید کرد:نظارت بر قرارگاه‌های افتتاح‌شده و رصد فعالیت‌ دستگاه‌های اجرایی متولی در کنار حمایت بی‌قیدوشرط دستگاه قضا انجام گیرد.
رئیس دادگستری استان با اشاره به هدف اشتغالزایی طرح های کشاورزی ابراز کرد:اشتغال‌زایی در طرح‌های کشاورزی را حمایت کنید و موانع اشتغال‌زایی برای بهره‌برداران متقاضی را رفع نمایید.
این مقام مسئول با مخاطب قرار دادن کارشناسان امور اراضی در قرارگاه های پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی خاطر نشان کرد :
تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید به صورتی انجام گیرد که متخلف دیگر نتواند به تخلف خود بازگردد و ادامه دهد.

قرارگاه مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شد
در ادامه این آئین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه کار در شرایط غیرمتعارف یکی از مفاهیم مدیریت جهادی است، گفت:با اراده جهادی، دغدغه هزینه، عدم امکانات کافی، سخت افزار و… مانع نشد و قرارگاه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شده است.
احمدطمراسی ابراز کرد:این مدل با استفاده از امکانات موجود و تأمین هزینه برای دیگر شهرستان ها در کل استان تسری داده خواهد شد و این مدل صرفا یک مدل اجرایی نخواهد بود بلکه یک مدل رفتاری و یک تمرکز مدیریتی است و از نظر فرهنگی نیز اهدافی را دنبال می کند.

وی افزود: پیشنهاد شده است که تخریب هر واحد باغ شهری غیرمجاز به صورت پروژه ای دنبال شود بدین صورت که یک باغشهر هدف گذاری می شود و با تمرکز همه امکانات و تجهیزات استان به طور کامل قلع و قمع شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شروع به کار قرارگاه ها از همین هفته نشان خواهد داد که تخریب ها به شکلی انجام می شود که از لحاظ بصری هم جنبه بازدارنده دارد و بعد از تخریب هیچ جای اسکاتی وجود نخواهد داشت.
قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور در محل ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ، ۸۱ هزار از عرصه های کشاورزی، ملی و محیط زیست راضی مناطق شمال و غرب شهرستان شیراز را مورد پایش قرار می دهد.
در آئین افتتاح این قرارگاه، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس، سیدمحسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران ستادی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی