سینما رسانه ای نافذبرای راهبردهای کلان ملی وبین المللی است
سینما رسانه ای نافذبرای راهبردهای کلان ملی وبین المللی است

به گزارش پگاه خبر؛«صابر سهرابی»، روز ملی سینما را روزی برای ارج نهادن به هنری فراموش نشدنی دانست و با تشریح برنامه های ویژه این ایام گفت: این برنامه ها همزمان با ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما برگزار خواهد شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: سینما رسانه ای است نافذ […]

به گزارش پگاه خبر؛«صابر سهرابی»، روز ملی سینما را روزی برای ارج نهادن به هنری فراموش نشدنی دانست و با تشریح برنامه های ویژه این ایام گفت: این برنامه ها همزمان با ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: سینما رسانه ای است نافذ و تعیین کننده و امروزه، می توان برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری کرد.

وی اضافه کرد: برای فهم سینما به طور کلی و سینمای یک کشور به نحو خاص نمی توان از عناصر و ویژگی های فرهنگی غفلت کرد و برای فهم بهتر چیستی ها و چگونگی های سینمای امروز نیز می بایست سینما را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی در نظر آورد و بعد در چارچوب فرهنگ خودمان، به فهم مولفه ها و ویژگیهای سینمای ایرانی در کشور اسلامیمان دست یافت.

سهرابی با اعلام برنامه های روز ملی سینما گفت: آئین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آموزشگاه های آزاد سینمایی، شرکت های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در طول هفته جاری از این موارد است.

وی تاکید کرد: روزانه صدها فیلم در سینماهای مختلف دنیا به روی پرده می رود و حاصل آن میلیاردها دلار درآمد برای شرکت های فیلم سازی و سرگرمی میلیون ها انسان در سراسر این کره خاکی است و امروزه فیلم و سینما جزیی جدایی ناپذیر از زندگی آدمی است و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده است و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

انتهای پیام/