اجرای عدالت زمان بر است وبا صبرمی توان در جامعه گام های موثری برداشت
اجرای عدالت زمان بر است وبا صبرمی توان در جامعه گام های موثری برداشت

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۹ شهریور) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر جایگاه تقوا در دیدگاه امام علی (ع) گفت: به فرمایش امیرمومنان (ع)، تقوای الهی موجب بیداری از غفلت می شود. امام جمعه شیراز افزود: بیداری، اولین قدم در رسیدن به معنویت است و نیازهای […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۹ شهریور) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر جایگاه تقوا در دیدگاه امام علی (ع) گفت: به فرمایش امیرمومنان (ع)، تقوای الهی موجب بیداری از غفلت می شود.

امام جمعه شیراز افزود: بیداری، اولین قدم در رسیدن به معنویت است و نیازهای معنوی خود و جامعه را نباید هرگز نادیده بگیریم زیرا معنویت دامنه وسیعی در زندگی دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری، بیداری ممکن است بیداری فرد و یا بیداری اجتماع باشد و گاهی یک حزب یا گروه در خواب غفلت هستند اما به نظرشان کار درست انجام می دهند و در گمراهی می روند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی با در نظر گرفتن قیامت و در کار بودن حساب به انجام امور می پردازد و گاه شاهد فعالیت افرادی در جبهه حق هستیم که کار خودش درست و در راه معنویت و بیداری نیست و باید آگاه باشیم و بدانیم که رضای خدا را همواره با برخورداری از تقوا باید در نظر گرفت.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: حق خون شهدا را باید در انجام امور امروز خود در نظر بگیریم و به دنبال دویدن به دنبال اسم نباشیم بلکه در مسیر تقوای الهی گام برداریم و امور را این گونه پیش ببریم.

وی ادامه داد: باید تکبر را از امور کنار بگذاریم تا چشم دلمان باز شود و همواره باید بدانیم که هیچ چیز جلوی مرگ را نمی تواند بگیرد و به شکلی عمل کنیم که خود را از تقوا و رضای خدا برخوردار کرده باشیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به لزوم توجه به مسائل جامعه بیان کرد: به فرمایش امام علی (ع)، عدل و عدالت ورزی در گفتن آسان و در عمل بسیار دشوار است و دشمنانی که ما را قضاوت می کنند باید به کارنامه خود نیز نگاهی بیندازند.

امام جمعه شیراز افزود: اجرای عدالت زمان بر است و نباید عجله کرد بلکه باید امور را با صبر پیش برد و با انجام امور با صبر و دلسوزی می توان در جامعه گام های موثری برداشت.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: ایام آغازین ماه صفر را در پیش داریم و بیان رسای حضرت زینب (س) و مظلومیت و شهادت ها و این روزهای مذهبی و ارزشمند ماه صفر باید محترم داشته شوند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در بین الحرمین شیراز که یادآور بین الحرمین کربلا است مراسم این ایام گرانقدر را به شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به فرموده امام جواد (ع)، مومن اگر بخواهد موفق شود و به نتیجه برسد به توفیق از جانب خدای متعال نیاز دارد و هرگز نباید به خودمان مغرور شویم زیرا کار اگر بخواهد انجام شود به همراهی اراده الهی با اراده ما نیاز دارد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: توسل، ذکر، دعا و … موجب می شود تا توفیق از جانب خدا از آن ما شود و مدیران ما با انجام امور برای مردم می توانند توشه آخرت داشته باشند و از خدای متعال برای خدمت به مردم و جامعه اسلامی توفیق طلب می کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: انسان قبل و بعد از پذیرش مسئولیت نباید متفاوت شود و باید بداند که در هر جایگاهی بندگی خدا شرط است و افراد در هر جایگاهی نباید مستبد به رای عمل کنند و مدیران ما خیرخواهی سایرین را در انجام امور ببینند.

وی تصریح کرد: هر مسئولی یک اختیاری دارد و سایر مسئولان باید با مشورت و خیرخواهی پیشنهادات خود را ارائه کنند نه اینکه سایر مسئولان را بخواهد به اقدام و تصمیم مورد نظر خود مجبور کند.

آیت الله دژکام افزود: مسئولان ما باید به مدیران در حیطه اختیارات خودشان اجازه فعالیت بدهند تا بعد بتوانند بر عملکرد آن مدیر نیز نظارت کنند و هر مسئول و مدیری باید در جای خود ایستاده باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: تحمیل نظرات به مدیران باید اصلاح شود اما حق نظارت بر اقدامات و امور مدیران در کنار عدم تحمیل این نظرات برای مسئولان باید حفظ شود.

وی با اشاره به صادر کردن فرهنگ از شیراز به جهان گفت: در المپیک و پارا المپیک، شیرازی ها مدال آوری موفقی داشته اند اما یک بانوی قهرمان شیرازی در تیراندازی مدال طلا کسب کرد و افتخار ما این است که با پوشیدن چادر و حفظ حجاب خود پرچم جمهوری اسلامی را در این مسابقات به اهتزار درآورد و با حجاب در میدان های بین المللی حاضر شد.

انتهای پیام/