عملکردموفق سوادآموزی شهرستان جهرم در تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد
عملکردموفق سوادآموزی شهرستان جهرم در تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد

مدیرآموزش وپرورش جهرم گفت: در سه سال گذشته حدود یک هزار نفر در شهرستان جهرم تحت پوشش آموزش های نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند.

به گزارش پگاه خبر؛«مهدی نیکفر» با تاکید بر اهمیت مسئله سواد آموزی در جامعه، گفت: «سواد آموزی دیجیتال و از راه دور» شعار امسال «یونسکو» در روز جهانی «سوادآموزی» بوده که این مهم تحت تاثیر پاندومی کرونا نامگذاری شده است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم باسوادی را توانایی شناخت، درک، تفسیر، برقراری ارتباط و… عنوان کرد و اظهار داشت: به طور کلی سواد زنجیره آموزشی است که توانایی رسیدن به اهداف، توسعه و شرکت در جامعه را برای یک فرد فراهم می کند.

وی همچنین سواد آموزی را کسب مهارت های متعدد و متکثری عنوان کرد که توان تغییر مثبت را در زندگی افراد ایجاد می کند.

نیکفر با اشاره به اینکه ساختار سوادآموزی در سه دوره «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» تعریف شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد حوزه سوادآموزی شهرستان جهرم در این سه دوره مطلوب بوده است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت سوادآموزی در شهرستان جهرم، افزود: در سه سال گذشته تعداد ۶۵۹ نفر در دوره «سواد» که معادل سوم ابتدایی است جذب شده که ۵۱۸ نفر آنها موفق به پایان این دوره شده اند.

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه همچنین در دوره «انتقال» نیز که معادل ششم ابتدایی است تعداد ۱۷۶ نفر تحت پوشش قرار گرفته که ۱۴۸ درصد قبولی داشته اند، عنوان کرد: در دوره «تحکیم» نیز که معادل متوسطه اول است ۲۲۲ نفر را شامل می شود که شاهد قبولی ۱۸۱ نفر بوده ایم.

وی با اشاره به فعالیت های جانبی ویژه سوادآموزان، عنوان کرد: طرح «نماز کلید بهشت است» در راستای آموزش نماز به سوادآموزان از جمله این طرح ها بوده که شامل سایر دوره های سوادآموزی می شود.

نیکفر ادامه داد: همچنین طرح «خواندن با خانواده» و «حلقه های کتابخوانی» نیز که سایر دوره ای سواد آموزی را شامل می شود از دیگر طرح های ویژه سوادآموزان است.

وی بحث آموزش اتباع خارجی را از دیگر برنامه های جانبی نهضت سوادآموزی عنوان کرد که هدف آن آموختن ارتباط گرفتن با دیگران، هنجارهای اجتماعی و… است.

انتهای پیام/