رهاسازی ۱۴۵هزار زنبور براکون در مزارع حبوبات آباده
رهاسازی ۱۴۵هزار زنبور براکون در مزارع حبوبات آباده

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از رها سازی ۱۴۵ هزار زنبور براکون در سطحی بالغ بر هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع حبوبات این شهرستان خبر داد.وافزود: به منظور مدیریت تلفیقی آفات بویژه کرم هلیوتیس، در هر هکتار از مزارع مذکور چهار هزار زنبور براکون در یک تا ۲ مرحله رهاسازی شد. […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از رها سازی ۱۴۵ هزار زنبور براکون در سطحی بالغ بر هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع حبوبات این شهرستان خبر داد.وافزود: به منظور مدیریت تلفیقی آفات بویژه کرم هلیوتیس، در هر هکتار از مزارع مذکور چهار هزار زنبور براکون در یک تا ۲ مرحله رهاسازی شد.

مهدی امینی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت حبوبات اختصاص داشته است، اظهارداشت: با توجه به ضرورت‌های تولید محصول سالم، کاهش مصرف سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست، به استفاده از روش‌های غیر شیمیایی و بیولوژیک برای مبارزه با آفات در این مزارع توجه شده است.
وی با اشاره به ایمن بودن و هزینه پایین روش‌های کنترل بیولوژیک آفات تصریح کرد: ترویج روش‌های مدیریت تلفیقی آفات توسط کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی باعث شده است کشاورزان به استفاده از تجهیزات و عوامل غیر شیمیایی کنترل آفات روی آورند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی