رونق تولید و جهش اقتصادی باجایگزین کردن مصرف کالای داخلی میسرمیشود
رونق تولید و جهش اقتصادی باجایگزین کردن مصرف کالای داخلی میسرمیشود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه تا کنون تلاش های بسیاری در این کارگروه انجام شده است، عنوان کرد: هزاران مورد از مشکلات و موضوعات مربوط به مجموعه های تولیدی بررسی و راهکارهایی ارائه شد که بیش از ۷۳ درصد از مصوبات این کارگروه […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه تا کنون تلاش های بسیاری در این کارگروه انجام شده است، عنوان کرد: هزاران مورد از مشکلات و موضوعات مربوط به مجموعه های تولیدی بررسی و راهکارهایی ارائه شد که بیش از ۷۳ درصد از مصوبات این کارگروه عملیاتی شده که این موضوع در سالی که گذشت سبب احیا فعالیت ۳۰۰ واحد تولیدی بوده است.

به اعتقاد استاندار فارس رونق اقتصادی و جهش تولید سه رکن دارد که رکن اصلی آن که حاکمیت است باید تلاش کند علاوه بر روان سازی، پشتیبانی و مانع زدایی را انجام دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رکن بعدی فعالین اقتصادی هستند که باید به روز رسانی فعالیت های خود را در دستور کار قرار دهند؛ همچنین بهبود کیفیت محصولات تولیدی و متناسب سازی قیمت با کیفیت از دیگر اقداماتی که باید از سوی این گروه انجام شود.

وی رکن اساسی دیگر رونق اقتصادی و جهش تولید را مردم دانست و تاکید کرد: مردم می‌توانند با جایگزین کردن مصرف کالای داخلی با کالای خارجی رونق تولید و جهش اقتصادی را رقم بزنند.

وی افزود: در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سعی ما بر این بوده که نقش حاکمیت؛ یعنی روان سازی، پشتیبانی و مانع زدایی را به بهترین نحو انجام دهیم و نتایج این عملکرد با تصمیمات گرفته شده در کارگروه رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه جهش تولید و… نمایان شده است.

استاندار فارس همچنین با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در جلسه گفت: انتظار دارم مجموعه های که عضو این کارگروه ها هستند به صورت منظم در این جلسات شرکت کنند و تا زمانی که مدیریت این کارگروه را بر عهده دارم به عنوان استاندار فارس اجازه نخواهم داد عدم حضور بعضی از افراد شأن این جلسات را زیر سوال ببرد.

وی اظهار کرد: از امروز نیز وزیر مربوطه از عدم همکاری هر یک از مدیران با کارگروه های برگزار شده آگاه خواهد شد.

دکتر رحیمی یاد آور شد: کارگروه رفع موانع تولید در سالی که گذشت ۴۰۳ جلسه برگزار کرده که در این جلسات مشکلات ۲۴۵۰ واحد تولیدی مطرح و ۳۴۰۰ مصوبه صادر شده که ۷۷درصد مصوبات اجرا شده و یا درحال اجرا است.

انتهای پیام /سمیه یگانه