تحقق دسترسی همگانی به خدمات شبکه ملی در راستای محرومیت زدایی ارتباطی
تحقق دسترسی همگانی به خدمات شبکه ملی در راستای محرومیت زدایی ارتباطی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از احداث سه سایت اینترنت پرسرعت و مکالمه روستایی، احداث یک سایت جاده ای مکالمه و اینترنت تلفن همراه و ارتقای یک سایت روستایی در استان فارس طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس،مهرداد سهرابی  با بیان اینکه احداث این سایت ها در راستای محرومیت زدایی ارتباطی، تحقق دسترسی همگانی به خدمات شبکه ملی اطلاعات و بهبود پوشش محورهای مواصلاتی استان بوده است، تصریح کرد: روستاهای عباس آباد، پالنگری و پالنگری کهنه از توابع شهرستان مرودشت با جمعیت ۲۵۴۳ نفر در قالب ۶۸۸ خانوار و روستای دروای از توابع شهرستان زرین دشت با جمعیت ۲۴۴۸ نفر در قالب ۶۸۵ خانوار، روستاهای جدیدی هستند که از طریق احداث سایت جدید توسط همراه اول و از طریق منابع توسعه ای این اپراتور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی پروژه دیگر را احداث سایت مکالمه و اینترنت پرسرعت در روستای مهرآباد شهرستان ممسنی با جمعیت ۷۰ نفر توسط اپراتور چهارم (های وب) با تامین اعتبار از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

سهرابی روستاهای ارتقا یافته را روستاهای زرین کوه، تل گاو و ایلان از توابع شهرستان کازرون بیان و اظهار کرد: با ارتقای سایت موجود، بستر لازم برای دسترسی به خدمات الکترونیک شبکه ملی اطلاعات برای این سه روستا با جمعیت ۱۵۴۶ نفر در قالب ۴۲۸ خانوار توسط همراه اول فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین احداث سایت جاده ای مکالمه و اینترنت تلفن همراه در محور مواصلاتی فیروزآباد – جم را پروژه مهم دیگری اعلام کرد که در هفته گذشته توسط اپراتور ایرانسل در استان فارس به بهره برداری رسیده است که بخشی از تامین هزینه این پروژه شامل ایجاد شبکه برق رسانی از طریق اعتبارات استانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/