جشنواره بین المللی عصر انتظاربه میزبانی شیرازبرگزارمی شود
جشنواره بین المللی عصر انتظاربه میزبانی شیرازبرگزارمی شود

رئیس جشنواره بین المللی عصر انتظار از آغاز ارسال آثار به این جشنواره هنری و ادبی به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تا ۲۵ شهریور خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛مجید میکاییلی،با بیان اینکه جشنواره بین المللی عصرانتظار با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی به میزبانی کانون‌های بسیج هنرمندان سراسر استان فارس در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره زمینه گفتگو و ارتباط فرهنگی فرا ملی هنرمندان با کشورهای اسلامی فراهم می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با دومحور ادبی وهنری وبه صورت ۳ زبانه در این سازمان برنامه ریزی شده است.

مدیر جشنواره بین المللی عصر انتظار شناسایی، تولید و معرفی آثارکاربردی و ایده‌های نو و خلاقانه با بستر سازی و ایجاد فضای گفتگو بین هنرمندان و کشورهای اسلامی را از مهمترین اهداف این جشنواره دانست و گفت: ارتباط فرهنگی فرا ملی با کشورهای اسلامی و برگزاری نمایشگاه دائمی و تشکیل دبیرخانه دائمی هنرمندان به میزبانی شیراز و همچنین برگزاری نمایشگاه درکشورهای منطقه از دیگر اهداف جشنواره بین المللی عصر انتظار است.

میکاییلی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی این جشنواره انتظار و مقاومت است، ابراز کرد: انتظار و مقاومت دو مؤلفه اصلی این جشنواره است که همه بخش‌های جشنواره را پوشش خواهد داد.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست این جشنواره، محورهای هنرهای تجسمی وادبی در بخش رقابتی وبه میزبانی شهرستانهای استان فارس برنامه ریزی شده و در بخش غیر رقابتی نیز صنایع دستی و هنرهای سنتی به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در شهرستان‌های استان فارس و کانون‌های بسیج هنرمندان در مناطق مختلف استان وجود دارد
مرحله اول جشنواره به میزبانی آنها خواهد بودو در حقیقت مسئول هر کانون در شهرستان‌های استان فارس دبیر بخش هنری و ادبی رشته‌های سیزده گانه جشنواره هستند.

میکائیلی مهلت ارسال آثار مرحله اول این جشنواره را تا پانزدهم شهریور اعلام کرد و گفت: پس از ارسال آثارتوسط هنرمندان داوری این جشنواره تا ۲۵ شهریور انجام و آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی در پاییز برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی بسیج هنرمندان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به آئین رونمایی از پوستر مرحله ملی این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با اختتامیه مرحله اول، رونمایی از پوستر مرحله ملی جشنواره عصر انتظار را با حضور مسئولین ملی و اساتید هنری طراز اول، در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهیم کرد.

میکائیلی گفت: در مرحله نهایی جشنواره عصر انتظار قرار است با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی نمائیم که نهایتاً در تاریخ نهم اردیبشهت ۱۴۰۱، همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان فارس مراسم پایانی برگزار خواهدشد.

او ادامه داد: وبینارهای تخصصی و گفت وگو محوردر بستر فضای مجازی در حوزه‌های هنرهای تجسمی، آئینی وسنتی و همچنینن حوزه‌های ادبی وشعر از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود.

رئیس جشنواره عصر انتظار همچنین به برنامه‌های تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنری انقلاب نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در خاتمه در بخش ملی و فراملی برگزیده‌هایی خواهیم داشت که جایزه‌های نقدی نفیسی با تأیید هیئت داوران درجه اول کشوری و برگزیدگان اصلی این جشنواره نیز با حضور رایزن‌های فرهنگی کشورهای اسلامی از آنان تجلیل خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس متذکر شد: ظرفیت بالای حوزه موسیقی و سرودهای انقلابی وارزشی ازجمله برنامه‌های فرهنگی دیگری است که در بسیج هنرمندان برای مرحله ملی و فرا ملی برنامه ریزی شده است تا درمقاطع مختلف جشنواره به ظهور و بروز برسد.

میکاییلی در خاتمه یاد آور شد: در فرآیند اجرای این برنامه کشورهای اسلامی نیز با گروههای سرود بین المللی در ۵ استان کشور با محور اولین حرم در مشهد مقدس، دومین حرم قم و سومین حرم در شهر شیراز و دو استان دیگر اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام/