خروج از وضعیت فعلی کرونادر استان نیازمندهمکاری بیش از پیش مردم است
خروج از وضعیت فعلی کرونادر استان نیازمندهمکاری بیش از پیش مردم است

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،مهرزاد لطفی دوشنبه ۸ شهریور در سیصد و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: کروناویروس همچنان در حال گسترش است و با یکه تازی، روزانه قربانیان بیشتری می‌گیرد و خانواده های بسیاری داغدار می‌شوند. او که همچنان به دلیل […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،مهرزاد لطفی دوشنبه ۸ شهریور در سیصد و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: کروناویروس همچنان در حال گسترش است و با یکه تازی، روزانه قربانیان بیشتری می‌گیرد و خانواده های بسیاری داغدار می‌شوند.

او که همچنان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است، از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست، با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس، افزود: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و کاهش خطر جدی این بیماری در صورت ابتلا، مراجعه به موقع افراد با علائم به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بیماران با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و شناسایی به موقع بیماری، اجرای صحیح قرنطینه خانگی و مراقبت می‌توانند از پیشرفت علائم بیماری پیشگیری کنند.

لطفی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا با مراقبت از خود در برابر این بیماری و رعایت کامل پروتکل ها بهداشتی و پرهیز از حضور در جمع‌ها و مکان‌های شلوغ، مانع از ابتلای خود به این بیماری شوند.

او با قدردانی از خدمات تیم‌های سلامت در مراکز ۱۶ ساعته استان؛ مراجعه افراد دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست.

لطفی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به سرایت پذیری بالای سوش‌های جدید کروناویروس، ضرورت دارد بسیجی عمومی برای قطع زنجیره انتقال بیماری و رهایی استان از وضعیت فوق بحرانی کنونی شکل بگیرد.

او با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در فارس، خروج از وضعیت فعلی در استان را نیازمند مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی میزان موجودی واکسن در استان و ارزیابی فرآیند تزریق در مراکز انجام واکسیناسیون، از دیگر محورهای مورد پیگیری رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که در این ارتباط ویدئوکنفرانسی انجام شد.

انتهای پیام/