ضرورت مقابله همزمان با فساد و مفسد در دستگاههای امنیتی
ضرورت مقابله همزمان با فساد و مفسد در دستگاههای امنیتی

به گزارش پگاه خبر؛روزهای اخیر شاهد تلاش های گسترده و اعلام موفقیت های مجموعه اداره کل اطلاعات استان فارس در مقابله با فساد اداری هستیم . سربازان گمنام امام زمان (عج) با شناخت و رصد دقیق فعالیتهای مدیران و گلوگاه‌های اداری نقش مهمی در کاهش فساد اداری ایفا می نمایند . باید گفت در مقایسه […]

به گزارش پگاه خبر؛روزهای اخیر شاهد تلاش های گسترده و اعلام موفقیت های مجموعه اداره کل اطلاعات استان فارس در مقابله با فساد اداری هستیم .

سربازان گمنام امام زمان (عج) با شناخت و رصد دقیق فعالیتهای مدیران و گلوگاه‌های اداری نقش مهمی در کاهش فساد اداری ایفا می نمایند .

باید گفت در مقایسه با روندها و عملکردهای گذشته ،اکنون اداره اطلاعات فارس با حجم اطلاعات منتشر شده از عملیات شناسایی و دستگیری مفسدین دستگاه اداری در سطح کشور از کارنامه خوبی برخوردار و در جای خود قابل تقدیر و تشکر است .

شاید در فرهنگ قدردانی ، مرسوم نباشد که از خدمات مجموعه اطلاعاتی تقدیر شود ،در حالی که از سایر دستگاهها بابت اجرای وظایف بطور مثال در جذب اعتبار ،احداث ابنیه و …تقدیر می شود در حالیکه وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات برخورد با فساد اقتصادی است .

با شناسایی و دستگیری عوامل فساد در ساختارهای اجرایی و اداری فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بهبود می یابد .

در سال رفع موانع تولید ، شناخت دقیق از موانع اصلی در جهش تولید و از بین بردن موانع اداری و تبانی میان برخی پیمانکاران و مدیران، دست آوردی مهم در عرصه فعالیت اطلاعاتی و اقتصادی محقق شده است .

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ،اصلاح ساختارهای فساد زا و چشمه های تولید رانت در مجموعه دستگاههای اجرایی است ،توجه همزمان به پدیده فساد و مفسد ضرورتی غیر قابل انکار در جامعه است .

دستگیری و مقابله با مفسدین در دستگاه اداری یک ضرورت اما مقابله با قوانین ،بخشنامه ها و عوامل زایش فساد در دولت باید در یک سلسله همکاری مجلس،دستگاههای قضایی اطلاعاتی انتظامی و علمی محقق گردد .

ابراهیم عباسی

پژوهشگر،فعال اجتماعی

انتهای پیام/