۹۱۹ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد
۹۱۹ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد

استاندارفارس گفت: بخش مهمی از توسعه و یکی از ارکان حکمرانی خوب مربوط به عملکرد اصحاب رسانه است که هم در زمینه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی و هم در زمینه انتقادات منصفانه عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با بیان این که اصحاب رسانه در انجام وظایف خود کوتاهی نداشته اند، اظهارداشت: انتقادات مشفقانه اصحاب رسانه تکمیل کننده عملکرد مدیران است و زوایای پنهان مسائل را به دست اندرکاران را در قالب کار رسانه ای تذکر می دهند که موجب رفع مشکلات و نواقص می شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که هفته دولت امسال با استقرار دولت جدید مصادف شده است، افزود: امیدواریم که کابینه دولت جدید هرچه سریعتر با گرفتن رای اعتماد بالا مجلس مستقر شود و کار خود را با سیاست های اعلامی رئیس محترم جمهوری آغاز کند.
وی ادامه داد: از نخستین مطالبی که مورد توجه رئیس جمهور بوده است مقابله با بیماری کرونا و قدم برداشتن در مسیر حل این مشکل است و در گام بعدی موضوع معیشت، فسادستیزی و شفافیت است که مجموعه قوه مجریه باید سریع تر همچون همیشه خود را با این شعارهای اساسی که نیازهای همیشگی کشور هستند منطبق کرده و در این زمینه گام های اساسی بردارد تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.
استاندارفارس با بیان این که اقدامات صورت گرفته توسط دولت در شرایط شیوع بیماری کرونا و موانعی همچون تحریم های ظالمانه اقتصادی بوده است، گفت: سیاست اصولی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است تا سرمایه گذاری دولت هرچه سریع تر به بازار اقتصاد و عرصه خدمت رسانی به مردم وارد شود.
دکتر رحیمی با اعلام این که در هفته دولت ۹۱۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه های عمرانی، خدماتی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: این موفقیت های بزرگ در سایه همدلی، تعامل و آرامشی است که میان همه ارکان استان حاکم است و در این راستا لازم است از همه دستگاه های اجرایی و نهادهای استانی و ملی، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، ائمه جمعه، شورای تامین، نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه تشکر کنم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که تعداد و اعتبار پروژه های هفته دولت سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ افزایش معناداری داشته است، افزود: پروژه های هفته دولت در ۱۰ حوزه امور آب شرب، شهرها و روستاها، بزرگراه ها، راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، فضاهای آموزشی، فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری، امور بهداشت و درمان، امور برق، عمران شهری و روستایی، مسکن شهری و روستایی، امور ورزشی، پروژه های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی و طرح های تولیدی و اشتغالزایی بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات است.
وی با اشاره به این که در حوزه امور آب شرب شهرها و روستاها ۱۵ پروژه با هزینه بیش از پانصد و شش میلیارد تومان به بهره برداری میرسد، گفت: پروژه های بسیار خوبی در حوزه احداث خطوط آبرسانی و فاضلاب به بهره برداری رسیده است که اگر این اقدامات صورت نمی گرفت شاهد مشکلات زیادی در زمینه تامین آب شرب بودیم.
استاندارفارس ادامه داد: با افتتاح فاز اول خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب در اختیار شیراز قرار گرفت که با وجود قطعی برق در سال جاری شاهد کمترین مشکل در زمینه تامین آب شرب کلان شیراز بودیم.
وی آبرسانی به زرین دشت و بهره مندی ۳۵هزار نفر از آب سد رودبال را از جمله پروژه های مهم دولت برشمرد و افزود:هم اکنون ۵۰۰ روستای استان فارس در وضعیت بحرانی در زمینه دسترسی به آب قرار دارند که به صورت سیار به آن ها خدمت رسانی می شود و تعدادی از آن ها به شبکه ها متصل شدند و کف شکنی صورت گرفت و آن هایی که امکان تامین منبع آب از طریق چاه یا سد وجود نداشت به وسیله اجاره چاه های کشاورزی حل مشکلات شان در دستور کار قرار گرفت.
دکتر رحیمی آبرسانی به شهر سعادت شهر و امتداد آن به سمت ارسنجان که در حال انجام است و آبرسانی به شهر جهرم و تکمیل آن و آبرسانی به شهر ایج و شهر فسا را از دیگر پروژه های مهم آبرسانی در استان فارس برشمرد.
دکتر رحیمی با بیان این که در زمینه احداث بزرگراه ها، راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری ۴۷ پروژه با هزینه بیش از چهار هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: آزادراه شیراز به اصفهان با ۲۲۵ کیلومتر طول در مرحله ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی است که بیشترین تزریق اعتبار و پیشرفت نیز در دو سال اخیر بوده است.
وی با اشاره به این که ۱۲۳ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگی، آموزش و پرورش، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و مراکز فرهنگی و هنری با هزینه بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان در هفته دولت در دستور افتتاح قرار دارد، ادامه داد: امور بهداشت و درمان با پنجاه و شش پروژه و بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه که یکی از موارد بسیار مهم آن بیمارستان ۳۱۰ تخت خوابی جهرم است؛ همچنین بیمارستان نی ریز و بیمارستان امام علی کازرون که تجهیزات آن در حال نصب است به زودی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.
استاندارفارس با بیان این که امور برق شامل نیروگاه، پست، خطوط انتقال برق و برق رسانی روستایی ۳۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان افتتاح می شود، افزود: در حوزه عمران شهری و روستایی شامل شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن ۰ پروژه با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد تومان و در زمینه مسکن شهری و روستایی۱۵۷ پروژه با اعتبار بیش از ۹۴۳ میلیارد تومان افتتاح خواهیم داشت.
دکتر رحیمی به پیروزی های قابل توجه ورزشکاران استان فارس مانند موفقیت تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز و صعود به لیگ برتر کشور، کسب مدال طلای المپیک توسط آقای گرایی در رشته کشتی فرنگی و کسب مدال طلا در مسابقات کشتی توسط آقای ده بزرگی اشاره کرد و گفت: در زمینه زیربناهای ورزشی افتتاح سالن شش هزار نفره شهید سلیمانی بود که اخیرا افتتاح شد و ۳۳ پروژه با حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی با بیان این که در حوزه های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی ۱۴۵ پروژه با اعتباری بیش از ۹۰۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و در زمینه و طرح های تولیدی و اشتغالزایی بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات نیز ۲۵۱ پروژه با اعتبار بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که بهره برداری از پروژه راه آهن اقلید به یزد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان موجب اتصال راه آهن مرکز به جنوب به راه آهن شرق کشور و خروج خطوط ریلی استان فارس از بن بست شد، افزود: طرح های صنعت، معدن و تجارت با ۱۹۰ پروژه و اعتبار شانزده هزار میلیارد تومان، بنیاد مسکن با شصت و شش پروژه و ۹۰۷ میلیارد تومان اعتبار، جهادکشاورزی با ۸۴ پروژه و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار، شرکت آب منطقه ای با ۳ پروژه و ۴۴۳ میلیارد تومان اعتبار، نوسازی مدارس با ۱۱۳ پروژه و ۳۳۸ میلیارد تومان اعتبار و شرکت گاز استان با ۹ پروژه و ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که فاز اول طرح انتقال آب از دریا به استان فارس در دست اجرا است، اظهارداشت: مجوز ۳۰۰ میلیون مترمکعب برداشت آب را اخذ کرده ایم.
دکتر رحیمی با اشاره به این که بزرگ ترین طرح اقتصادی استان پروژه استحصال گازهای صنعتی توسط شرکت پالایش پارسیان سپهر در شهرستان مهربا ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: پروژه های هفته دولت بر اساس وسعت، جمعیت، مزیت های منطقه ای و طرح های نیمه تمام در سطح استان فارس پراکنده هستند.
استاندارفارس با اشاره به این که خدمات گسترده ای که در زمینه های توسعه راه ها، احداث مصلا، تصفیه خانه شرق صدرا، ورزشگاه ها، کتابخانه، مدارس و مساجد در شهر جدید صدرا در دوسال اخیر صورت گرفته است قابل مقایسه با دوره های قبل نیست، گفت: برای حل مشکلات این شهر در زمینه باغ شهری ها در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/سمیه یگانه