استقبال رئیس جمهور از پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار فارس درراستای مدیریت بیماری کرونا
استقبال رئیس جمهور از پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار فارس درراستای مدیریت بیماری کرونا

استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهور در تامین سریع واکسن مورد نیاز کشور، به آمادگی بخش خصوصی استان برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت اشاره کرد و خواهان دستور ریاست محترم جمهوری برای صدور مجوز این واردات شد.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با این ستاد که به ریاست آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهور برگزار شد،  به تشریح وضعیت استان فارس و همچنین ارائه پیشنهاداتی در راستای کنترل و مدیریت بیماری کرونا پرداخت.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس، هم اکنون از ۳۶ شهرستان استان، ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه آمار تجمعی تست در استان فارس ۱۳۳۵۲۴۷ است، آمار تجمعی تست مثبت را ۳۶۲۳۵۱ مورد دانست و افزود: بر اساس این آمار ۳۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت است که در هفته آخر شاهد رشد ۴۰ درصدی تست های مثبت در استان بوده‌ایم.
دکتر رحیمی بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در فارس را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا کنون ۵۸۳۷ نفر از مردم استان فارس را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌ایم.
وی درباره وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی نیز عنوان کرد: ظرفیت تخت‌های بستری عادی در استان ۲۵۰۴ تخت است و  درحال حاضر ۲۶۳۵ بیمار بستری هستند که این آمار نشان دهنده اشغال ۱۰۵ درصدی تخت های بستری عادی است.
به گفته استاندار فارس ظرفیت تخت های بستری ویژه در استان ۴۵۴ تخت است که هم اکنون ۹۵ درصد این تخت ها با بستری ۴۳۱ بیمار اشغال شده است.
وی در ادامه تعداد کل بیماران موجود در استان را ۵۳۱۸ نفر شامل ۳۰۶۶ بستری دائم و ۲۲۵۲ بستری موقت دانست و گفت : تعداد بستری جدید روزانه در فارس نیز ۶۰۰ نفر است.
رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس همچنین به ارائه آمار واکسیناسیون در استان پرداخت و عنوان کرد: کل واکسن تزریق شده تا کنون ۱۳۱۰۶۴۷ دز بوده که از این تعداد ۸۹۲۷۰۸ دز در نوبت اول و ۴۱۷۹۳۹ دز در نوبت دوم تزریق شده است.
استاندار فارس همچنین به اقدامات انجام شده در استان به منظور پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بازدید ۳ بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۵۵ تخت و بیش از ۲۵۰۰ تخت سرپایی یا بستری موقت در بیمارستانها و مراکز درمانی استان، استفاده از ظرفیت بیمارستانهای بخش خصوصی، بازدید از بیمارستان های سنترال کرونا و پیگیری مشکلات بیمارستان‌ها و کادر درمان، اقناع سازی جامعه برای همراهی با محدودیت‌های اعمال شده، همکاری ۹۰ درصدی اصناف و مشاغل در اجرای طرح تعطیلی ۶ روزه، اجرای مناسب طرح ممنوعیت تردد سراسری بین استانی در تعطیلات اخیر که با کاهش  ۷۱ درصدی تردد در محورهای ورودی و خروجی استان و کاهش ۵۵ درصدی تردد در ورودی و خروجی های مهم شیراز همراه بود از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.
دکتر رحیمی در بخش پایانی این ارتباط به ارائه پیشنهادات ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس و همچنین بیان نیازهای استان پرداخت.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در تامین واکسن به آمادگی بخش خصوصی استان فارس برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت اشاره کرد و خواهان دستورریاست محترم جمهوری برای صدور مجوز این واردات شد.
دکتر رحیمی همچنین به آماده افتتاح بودن بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی جهرم، بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی نیریز و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی کازرون اشاره کرد و از رئیس جمهور درخواست صدور دستور افتتاح این بیمارستان ها با حضور مقامات ارشد دولت را نمود.
به اعتقاد استاندار فارس افتتاح این بیمارستان‌ها بخش درخور توجهی از فشار موجود بر سیستم درمان استان در این همه گیری را کاهش خواهد داد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بیان کرد: در صورت وجود مشکل در تامین اعتبار برای مدیریت و کنترل همه گیری کرونا می‌توان از سر جمع اعتبارات عمرانی کشور کسر و به سر فصل بهداشت و درمان صرفا برای پیشگیری و درمان کرونا افزود چرا که این موضوع امروز به مهمترین مسئله در کشور تبدیل شده است.
پرداخت فوری مطالبات کادر درمان از جمله سختی کار کارکنان بیمارستان های کرونایی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ۸۹ روز با هدف ایجاد انگیزه بیشتر ، لزوم تامین تجهیزات ضروری بیمارستان های مرجع کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور، مانیتور، سی تی اسکن و تفویض اختیار به استان‌ها در رابطه با اعمال محدودیت های هوشمند در بخش های مختلف از دیگر پیشنهادات و موضوعاتی بود که از سوی استاندار فارس در این جلسه مطرح شد.
بر اساس این گزارش پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار فارس مورد توجه رئیس محترم جمهور قرار گرفت و بنا بر دستور مستقیم وی مقرر شد موضوع واردات واکسن از طریق بخش خصوصی استان فارس در اسرع وقت از سوی وزیر بهداشت بررسی و نتیجه اعلام شود.
آیت الله رئیسی همچنین از پیشنهاد استاندار فارس برای تفویض اختیار به استان‌ها استقبال و تأکید کرد: بی تردید مسئولان استانی راهکارهای اثربخش تری بر اساس شرایط هر منطقه برای کنترل بحران دارند.

انتهای پیام/