اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب کاهش مرگ و میرمی شود
اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب کاهش مرگ و میرمی شود

به گزارش پگاه خبر؛مهرزاد لطفی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، شاهد مرگ و میر دریافت کنندگان واکسن علیه این بیماری نبوده ایم و این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است. او ادامه داد: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در […]

به گزارش پگاه خبر؛مهرزاد لطفی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، شاهد مرگ و میر دریافت کنندگان واکسن علیه این بیماری نبوده ایم و این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

او ادامه داد: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، اختصاص دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمام واکسن‌ها مقاومت بالایی در برابر کروناویروس دارند، افزود: اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری می شود، بنابراین شهروندانی که پیامک نوبت دهی واکسیناسیون دریافت کردند، حتما در زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند.

لطفی تاکید کرد: شهروندانی که پیامک نوبت دهی واکسیناسیون دریافت نکرده اند، از مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند، زیرا باعث تاخیر در امر واکسیناسیون می شود.

او تنها راه نجات در این شرایط فوق بحرانی فعلی را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و با توجه به شیوع ویروس دلتای هندی، بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم با مجموعه سلامت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث خروج از این بحران می شود.

 لطفی با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با این بحران استفاده می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی استان در اعمال محدودیت ها در مقابله با موج پنجم کرونا شد و ادامه داد: لازم است مسوولان دستگاه اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر ترددو اعمال محدودیت ها داشته باشند.

او در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

 رئیس دانشگاه ضمن بررسی عملکرد تیم های واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، بر حفظ جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق تاکید کرد..

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند ظرفیت بخش های OPAT، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، بیمارستان های پشتیبان، توضیحاتی ارائه کردند.

انتهای پیام/