بی توجهی شدید به اصول اولیه بهداشتی دربرخی درمانگاههای خصوصی شیراز
بی توجهی شدید به اصول اولیه بهداشتی دربرخی درمانگاههای خصوصی شیراز

به گزارش  پگاه خبر؛برخی از شهروندان شهر شیراز از عدم رعایت پروتکلهای اولیه بهداشتی در برخی درمانگاه های عمومی و خصوصی شیراز خبر داده اند. با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر جدی گرفتن علائم ابتلا به کرونا ، برخی از شهروندان می گویند در مراجعه به  برخی درمانگاهها و کلینیک های […]

به گزارش  پگاه خبر؛برخی از شهروندان شهر شیراز از عدم رعایت پروتکلهای اولیه بهداشتی در برخی درمانگاه های عمومی و خصوصی شیراز خبر داده اند.

با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر جدی گرفتن علائم ابتلا به کرونا ، برخی از شهروندان می گویند در مراجعه به  برخی درمانگاهها و کلینیک های خصوصی شیراز از بی توجهی شدید به اصول اولیه بهداشتی در هنگام ویزیت خود شکایت دارند.

این شهروندان شیرازی می گویند بدلیل  سرماخوردگی معمولی و ترس از ابتلای به کرونا به به برخی کلینیک ها مراجعه و شاهد استفاده برخی از پزشکان از وسایل تشخیص بالینی پزشکی مخصوصا اتوسکوپ بدون ضدعفونی کردن آن خبر داده اند و این امر باعث تشویش و هراس آنان از ابتلا به کرونا در اثر این بی توجهی ها خبر داده اند.

مدیر یکی ازکلینیک های بخش خصوصی شیراز در این باره گفت: در حالت عادی هم اتوسکوپ و وسایل معاینه که با اندام هایی مثل گوش ، بینی و دهان سروکار دارند و یکبار مصرف استفاده نیستند باید ضدعفونی شوند.

وی در خصوص دلیل عدم رعایت این موارد توسط پزشک کلینیک تحت مدیریت خودش گفت: ممکن است ضدعفونی دور از چشم بیمار انجام گردد ، این در حالی است که بیماران ،مدعی عدم ضدعفونی ابزار معاینه تشخیصی قبل و بعد از  معاینه خود شده اند.

انتهای پیام/