تعطیلات کرونایی برای سفر رفتن نیست
تعطیلات کرونایی برای سفر رفتن نیست

جلسه شورای اداری استان فارس صبح امروز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ به ریاست استاندار فارس و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛جلسه شورای اداری استان فارس صبح امروز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ به ریاست استاندار فارس و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد.

در این جلسه که اولین جلسه شورای اداری استان فارس پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم بود، موضوعات مهمی در حوزه بیماری کرونا و بحث آب آشامیدنی مطرح شد.

تعطیلات کرونایی برای سفر رفتن نیست

با اعلام تعطیلات در کشور، نظارت‌ها بر مبادی ورودی و خروجی و اماکن و بازار در استان فارس تشدید می‌شود.
استاندار فارس در این جلسه گفت: با توجه به مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و اعمال تعطیلات جدید، نظارت‌ها بر مبادی ورودی و خروجی و اماکن و بازار در استان فارس تشدید می‌شود.
دکتر رحیمی گفت: همه اصناف و مردم برای حفظ سلامتی و شکسته شدن زنجیره کرونا،  با مسئولان نظارتی و پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷ درصد بیش از ظرفیت، تخت بستری بیماران کرونایی به بیمارستان ها اضافه شده است.
استاندار فارس گفت: برای رفع مشکل بستری بیماران، علاوه بر بیمارستان‌های کرونایی دولتی، خصوصی و پشتیبان سه بیمارستان صحرایی هم اضافه شده است.
دکتر رحیمی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند برای واکسیناسیون همه امکانات و مکان‌های لازم را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند تا واکسیناسیون با ورود واکسن‌های جدید سریعتر انجام شود.
استاندار فارس درباره تقسیم استان گفت: تا کنون هیچ مصوبه و یا جلسه‌ای برای تقسیم استان در دولت مطرح نشده است و  مطالب مطرح شده صحت ندارد.
وی تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد تقسیماتی انجام شود، باید با رضایت مردم باشد.
دکتر رحیمی از تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل خبر داد و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظفند با مجریان طرح همکاری کنند.
استاندار فارس، آتش سوزی در مراتع، قطع برق و کمبود آب را از مشکلات استان برشمرد و افزود: با کمک یکی از خیران بالگردی برای مهار و خاموش سازی آتش در استان تهیه شده است.

ادامه روند واکسیناسیون در تعطیلات

واکسیناسیون علیه کرونا ویروس در تعطیلات هم در فارس ادامه دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه شورای اداری استان گفت: تا کنون در استان فارس یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر علیه کرونا ویروس واکسینه شده اند.
دکتر همتی با بیان این که استان فارس ظرفیت واکسیناسیون  ۶۰ هزار نفر در روز را علیه ویروس کرونا دارد، افزود: به دلیل کمبود واکسن، روزانه نیمی از این ظرفیت استفاده می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در صورت تامین واکسن، دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌تواند واکسیناسیون را در سه شیفت در طول شبانه روز انجام دهد.

وضعیت بحرانی آب در فارس

وضعیت آب آشامیدنی در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های استان فارس در وضعیت بحران قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به عنوان یکی دیگر از سخنرانان جلسه شورای اداری استان گفت: به دلیل برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی فارس در سال‌های گذشته و پایین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی، سبب حفر عمیقترین چاه آبی کشور به عمق ۶۱۰متر در استان فارس شده است.
دکتر بوستانی با بیان اینکه میانگین عمق چاه‌های آبی استان ۱۵۲ متر است، افزود: در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های استان فارس وضعیت آب آشامیدنی در وضعیت زرد و یا بحران قرار گرفته به طوری که حدود ۱۵ شهر فارس با بحران رو به رو شده است.
وی گفت: با تمهیداتی انجام شده است نیمی از این شهر‌ها از وضعیت از بحران خارج شده اند اما همچنان با تنش کمبود آب روبه رو هستیم.
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از مردم خواست در مصرف بهینه آب همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/سمیه یگانه