مردمی بودن را با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور تمرین و عمل کرد
مردمی بودن را با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور تمرین و عمل کرد

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شورا نمایندگان مردم هستند باید نقش ارتباط با مردم در اداره شهر را تمرین کنند، گفت: ژست دموکراتیک نگیریم باید مردم سالاری دینی را تمرین کنیم.

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان تسلیت دهه نخست محرم اظهار داشت: عالم دو دسته هست حسینی و یزیدی؛ کسانی که امروز در جبهه یزیدیان قرار می‌گیرند باید بدانند که آخر مسیرشان جز جهنم و همنشینی با یزید نیست و در مقابل دسته‌ای که حسینی هستند همراه و هم‌نشین امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به عبارت شهید مطهری مبنی بر شناخت حسین و یزید زمان گفت: باید این امر مورد توجه همه باشد به ویژه عالمان دین و استادان دانشگاه که باید این امر را تبیین کنند چون دشمن سعی دارد که مردم را به اشتباه بیندازند.

امام جمعه شیراز افزود: رهبر درباره تبلیغ صحبت کردند، این یعنی ضعفی در این زمینه وجود دارد باید این ضعف برطرف شود نباید اجازه داد که دشمن با بد جلوه دادن مسیر مردم را از راه حسینی جدا کند.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های دوم با اشاره به اینکه مسائل جهان اسلام امروز متعدد است، بیان کرد: باید در تبلیغ مسائل اسلام امکانات رسانه‌ای را چنان به کار بگیریم که در فضای مجازی و رسانه مورد بحث قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه اوج عزای حسینی و مقارن با ۲۸ مرداد و یادآور کودتای سال ۳۲ است، تصریح کرد: آمریکا در سرنوشت کشور دخالت کردند و امروز هم قصد دخالت دارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به انتشار عکس و شبیه‌سازی رخداد تاریخی توسط سفرای انگلیس و روسیه گفت: با این کار خودشان را تحقیر کردند چون کارها و رفتار استکباری خود را دوباره یادآوری کردند که آن کار غلط در غلط بوده و امروز هم غلط می‌کنید که آن رفتار را به رخ بکشید.

آیت‌الله دژکام ملت ایران هر حرکتی که عزت ایرانی را مخدوش کند، محکوم می‌کند افزود: مقام معظم رهبری امروز همه دشمنان را تنبیه کرد چون امروز دوران بزن در رو گذشته است، هر اقدامی انجام دهند ما به خودمان حق می‌دهیم که مقابله به مثل کنیم. امروز ایران به برکت اهل بیت عزتمند و قدرتمند شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ مرداد روز مشارکت‌های اجتماعی نام دارد، بیان کرد: مشارکت زمینه انسجام ملت و یده واحده است اگر چنین شد دشمن هیچ کاری از پیش نمی‌برد، رهبری فرمودند باید به مردم سالاری اهمیت دهیم چون این امر برخواسته از دین است.

امام جمعه شیراز با اشاره به عنوان دولت مردمی که از سوی آیت‌الله رئیسی مطرح شده است، تصریح کرد: باید این مردمی بودن را با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور تمرین و عمل کرد. جامعه باید در این زمینه تجربیات تازه‌ای داشته باشند و باید تمرین کنیم که یاد بگیریم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شورا نمایندگان مردم هستند باید نقش ارتباط با مردم در اداره شهر را تمرین کنند، گفت: ژست دموکراتیک نگیریم باید مردم سالاری دینی را تمرین کنیم.

وی با اشاره به انتخاب شهردار از سوی شوراها افزود: نخستین تعهدی که شهردار باید داشته باشد این است که عدالت در این شهر پیاده کند، نگاهش باید عدالت‌محور باشد نظر تخصصی هم نیاز است اما در انتخاب به عدالت وزن بیشتری دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهردار نیاز به دانش و قدرت دارد، بیان کرد: عدالت، دانش، مهارت و در نهایت قدرت برای اجرا باید مورد توجه شوراها در انتخاب شهردار باشد. مردم از بی‌عدالتی و تبعیض ناراحت هستند که نگاه عدالت‌محور می‌تواند این را درست کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به قرار دادن همین مولفه‌ها برای انتخاب مدیران استانی مرتبط با دولت نیز گفت: ارتباط خودمان را با دولت مردمی باید بیشتر کنیم و این جهت را همه تلاش کنند، به گفت‌وگو بگذارند تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/