راه اندازی کلینیک های صنعتی و پیگیری ۲۰ خوشه صنعتی در استان
راه اندازی کلینیک های صنعتی و پیگیری ۲۰ خوشه صنعتی در استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: در استان فارس تحریم به فرصت تبدیل شد و صنعت از آن بهره برد.

به گزارش پگاه خبر؛احد فتوحی اظهار داشت،وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری در فارس داشته که سبب توسعه صنعت شده، تصریح کرد: در سال گذشته۸۱ دوره آموزشی با ۳۰۳۷ نفر ساعت و همچنین ۱۷ تور حقیقی و چندین تور مجازی برگزار کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: همچنین در سال گذشته نمایشگاهی با مشارکت ۲۰۰ واحد صنعتی برگزار کردیم که به علت کرونا کیفیت قبل را نداشت.

وی پیرامون واحد‌هایی که مجدد راه اندازی شدند، گفت: در سال گذشته ۸۵ واحد صنعتی را مجدد راه اندازی کردیم که بنا داریم در سال جاری تعداد واحد‌هایی که به چرخه تولید باز می‌گردند به ۱۰۰ واحد برسد.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی کلینیک های صنعتی در سطح فارس و شناسایی و پیگیری ۲۰ خوشه صنعتی در استان عنوان کرد:  سه هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در فارس به بهره برداری رسیده بود که در سال گذشته ۲۰۰ واحد جدید صنعتی در استان به بهره برداری رسید.

وی درخصوص تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان بیان داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌های مختلف در دستورکار داریم که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و تصفیه خانه را تامین کنیم.

 فتوحی همچنین از احداث سه شهرک و ناحیه صنعتی جدید در خفر، کوار و بیضا به شهرکهای استان خبر داد و گفت: در سال جاری نیز شهرک صنعتی سرچهان را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 وی شهرک‌های صنعتی را مولود انقلاب خواند و اذعان داشت: پیش از انقلاب تنها یک شهرک خصوصی داشتیم اما در حال حاضر تنها در فارس ۶۴ شهرک صنعتی داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درخصوص مناطق ویژه جدید در استان نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون پرونده بهره برداری را اخذ کرده و ظرف یک ماه آینده شروع به واگذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دو منطقه ویژه اقتصادی دیگر توسط شورای تخصصی مصلحت نظام به تصویب رسیده که یکی فسا و یکی در لارستان  خواهد بود.

این مقام مسئول از صدور جواز تاسیس هشت شهرک خصوصی برای توسعه صنعتی استان فارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

وی با بیان اینکه تحریم برای صنعت به فرصت تبدیل شد، گفت: برای تحقق شعار سال مبنی بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید برنامه‌هایی داریم.

فتوحی از افزایش استقبال مردم نسبت به محصولات داخلی گفت و اضافه کرد: استقبال بیشتر مردم سبب افزایش تولید و در نتیجه رشد نرخ اشتغال را داشته ایم.

وی با تبریک ۲۱ مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط سریع به بهره برداری رسیده و سبب ایجاد اشتغال و تولید می‌شود لذا نیازمند حمایت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پیرامون موضوع صادرات تصریح کرد: مازاد بر نیاز استان به استان‌های دیگر و کشورهای خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

وی درمورد ضربه خاموشی‌ها به صنعت گفت: اگر کارخانه ای خاموش شود و یک ثانیه برق آن قطع گردد، برای کشور ضرر و زیان است اما چاره‌ای نیست و همه یک خانواده هستیم که در شرایط سخت و بحرانی باید به کمک هم بیاییم.

فتوحی درمورد مزارع رمز ارز نیز گفت: اداره برق تنها در لارستان مجوز مزرعه رمز ارز داده که گفته می‌شود خاموش است.

وی در واکنش به خبر مزرعه رمز ارز در شهرک صنعتی شیراز عنوان کرد: مزرعه رمز ارز در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده که به اشتباه شهرک صنعتی شیراز ذکر شده بود.

انتهای پیام/