ارتباط رسانه‌هابا مردم زمینه تحقق دولت مردمی فراهم می‌شود
ارتباط رسانه‌هابا مردم زمینه تحقق دولت مردمی فراهم می‌شود

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به اینکه تشکل قوی در زمینه رسانه استان فارس تشکیل شود گفت: تشکیل این تشکل در برطرف کردن مطالبات اصحاب رسانه نقش مهمی دارد.

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته خبرنگار در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد اظهار داشت: در زمینه کار رسانه‌ای تشکل قوی نیاز است، اگر می‌خواهید کار نتیجه‌بخش کنید باید تشکل مربوط به خبرنگاران و عکاسان تقویت شود.

وی گفت: اگر این قسمت شکل گرفت می‌توان در یک حرکت مستمر به مطالبی که در جلسه مطرح شد، برسید چون پیگیری از مطالبات صنفی در حیطه کارهای من نیست اما حمایت از پیگیری مطالبات توسط انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی را می‌توانیم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز افزود: این جلسه مقدمه باشد برای اینکه تشکل استانی با آغوش باز بدون وابستگی به جناح‌ و جریان‌های مختلف شکل بگیرد.

دژکام با بیان اینکه اقتصاد رسانه نیز مسئله مهمی است، بیان کرد: گاه در این زمینه به درستی عمل نمی‌شود یا می‌خواهیم خیلی ارزشی عمل کنیم که مسئله اقتصاد را پاک می‌کنیم که این درست نیست چون هر کس بخواهد فعالیت کند تنها تامین معاش نیست بلکه هزینه‌های مجموعه رسانه نیز هست که باید در بحث اقتصاد رسانه مطرح باشد.

وی با اشاره به این سوال که رسانه‌ها آیا باید دولتی باشند؟ عنوان کرد: رسانه دولتی می‌خواهیم ولی اگر همه دولتی شدند در جامعه مشکل پیدا می‌کنیم. الگوهای بومی در شکل سنتی در زمینه رسانه داریم آیا می‌شود اینها را در قالب رسانه گنجاند؟ اگر تشکل شکل گرفت در این باره می‌توان صحبت کرد و نظر داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر رسانه با مردم ارتباط وسیعی پیدا کند، زمینه تحقق دولت مردمی فراهم می‌شود تصریح کرد: رسانه‌ها بخشی از کار هستند و در زمینه ارتباط با مردم رسانه‌ها باید زبان تاثیرگذار و نتیجه‌بخشی داشته باشند.

دژکام با بیان اینکه فقه رسانه مسئله دیگر است که باید به آن توجه کرد، گفت: خبرنگاری هم مانند دیگر کسب‌وکارها حلال و حرام دارد؛ حلال و حرام مهم است، اینها باید در همان تشکل مربوط به اصحاب رسانه مطرح شود. ۲ سال است که این را می‌گویم اما کسی مطالبه نمی‌کند. آمادگی کافی نیست، باید تشکل و کلاسش شکل بگیرد تا فقه رسانه هم مطرح شود. رسانه‌ها نقشی در امر به معروف و نهی از منکر دارند.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی میان رسانه‌ها در استان فارس کم است و تشکیل تشکل می‌تواند این هم‌افزایی را بیشتر می‌کند، افزود: ارتباط با مدیران استانی سامان پیدا می‌کند اگر ید واحده شویم خیلی قوی‌تر از این می‌توانیم عمل کنیم.

وی درباره پیوست رسانه‌ای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: شورای راهبردی استان داریم که می‌توان نگاه به رسانه و تبلیغ را نیز در این شورا مطرح کرد تا به سرانجام خوبی رسید.

انتهای پیام/