اعضاءبدن بیمارمرگ مغزی،برای اولین بار در اتاق عمل لامردخارج شد
اعضاءبدن بیمارمرگ مغزی،برای اولین بار در اتاق عمل لامردخارج شد

عمل خارج کردن اعضای بدن بیمارمرگ مغزی، برای پیوند به بیماران نیازمند برای اولین بار در اتاق عمل بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد انجام شد.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس بیمارستان حاج محمودحاج حیدرلامرد در مورد جزئیات این خبر گفت: بیمار خانمی ۱۸ ساله از اهالی شهرستان جم، که به دنبال تصادف، دچار آسیب شدید مغزی شده بود در این مرکز پذیرش شد، که متأسفانه علیرغم تلاش‌های زیاد کادر پزشکی و پرستاری بیمار دچار مرگ مغزی شد.

دکتر فریبرز غفارپسند بیان کرد: پس از رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، طبق روال قانونی هماهنگی‌های لازم با بیمارستان پیوند برای پذیرش این بیمار که قرار است اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کند، انجام شد.

وی گقت: با توجه به شرایط بالینی وخیم بیمار، امکان انتقال بیمار به بیمارستان پیوند اعضای شیراز مقدور نبود، لذا تصمیم به خروج اعضا در این مرکز و انتقال آن به شیراز گرفته شد.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه، در این مرکز تجهیزات کافی برای این گونه اعمال جراحی وجود دارد، اضافه کرد: طبق هماهنگی با پزشک بیمارستان پیوند اعضا شیراز، دکتر مهران جعفری، که یکی از جراحان عمومی پیشین این بیمارستان بوده اند، و در حال حاظر فلوشیپ پیوند اعضاست، عمل خارج سازی دو کلیه و کبد بیمار با موفقیت انجام و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز استان انتقال داده شد.

رئیس بیمارستان و جراح مغز و اعصاب این مرکز، ضمن قدردانی از تصمیم خداپسندانه خانواده بیمار متوفی، برای آن مرحومه رحمت و غفران و خانواده محترم مرحومه صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند سبحان خواستار شد.

انتهای پیام/