کلیه امکانات و نیروهای مردمی ،دولتی نظامی و انتظامی برای اطفاء آتش در منطقه هایقر بکار گرفته شده است /اعزام سه فروند بالگرد به منطقه هایقر
کلیه امکانات و نیروهای مردمی ،دولتی نظامی و انتظامی برای اطفاء آتش در منطقه هایقر بکار گرفته شده است /اعزام سه فروند بالگرد به منطقه هایقر

به گزارش پگاه خبر ؛ در پی وقوع آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که شب گذشته مهار شده بود، با شعله ور شدن مجدد آن ،تلاش نیروهای امدادی نظامی انتظامی و مردمی برای اطفاء حریق و نجات منابع طبیعی بطور گسترده ادامه دارد . حسین آرگیو رییس ستاد بحران شهرستان فیروزآباد افزود: علیرغم گستردگی […]

به گزارش پگاه خبر ؛ در پی وقوع آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که شب گذشته مهار شده بود، با شعله ور شدن مجدد آن ،تلاش نیروهای امدادی نظامی انتظامی و مردمی برای اطفاء حریق و نجات منابع طبیعی بطور گسترده ادامه دارد .

حسین آرگیو رییس ستاد بحران شهرستان فیروزآباد افزود: علیرغم گستردگی آتش در مناطق بسیار صعب العبور و ارتفاعات منطقه هایقر ، نیروهای مردمی و امدادی تمام تلاش خود را برای خاموش‌کردن آتش بکار بسته اند .

وی ادامه داد: به دنبال ادامه آتش سوزی مرحله دوم به دلیل شدت وزش بادهای فصلی در منطقه هایقر، استاندار فارس شخصا موضوع ارسال کمک و عملیات اطفاء حریق را پیگیری می کند و هم‌اینک نیروهای مردمی، اداری، بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر در منطقه حاضر شده و مشغول مهار آتش هستند.

وی گفت: با اعزام سه فروند بالگرد نیز از سوی ارتش، هلال احمر و اورژانس به منطقه همچنین به دستور استاندار فارس فرمانداری های شهرستان‌های فراشبند، کوار، کازرون، قیر و کارزین  و ارسنجان نیز برای کمک به مهار آتش وارد عمل شده و کمک‌های مورد نیاز اعم از نیروی انسانی و تجهیزات را به محل آتش سوزی اعزام کرده‌اند.

آرگیو افزود: متاسفانه سه نفر از غیور مردان عشایر بومی مناطق درگیر آتش سوزی که برای کمک به مهار آتش حضور یافته بودند به دلیل قرار گرفتن در معرض جریان تند باد های فصلی کوهستانی و قرار گرفتن در محلی که امکان فرار برای آنها فراهم نبوده در اثر آتش سوزی جان خود را از دست دادند و یک مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

وی، با تسلیت مرگ شهادتگونه این سه هم وطن که با فداکاری ، برای کمک به حفظ منابع طبیعی جان خود را از دست دادند تصریح کرد: علت وقوع آتش سوزی و میزان خسارت‌های احتمالی نیز پس از اطفای کامل حریق اظهار نظر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به حضور نیروهای مردمی و نظامی انتظامی ،مدیریت مستقیم ستاد بحران استانداری فارس و همکاری مدیران و مجموعه های اداری ،امدادی،بسیج و نیروهای نظامی عملیات اطفاء آتش در ساعات آینده به مراحل پایانی برسد .

آرگیو تاکید کرد :تا واپسین ساعات اطفاء حریق و‌حصول اطمینان از پایان آتش سوزی در منابع طبیعی کلیه نیروها ،دستگاهها و امکانات لازم در منطقه فعالیت خواهند داشت .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی