توزیع ۲۲۰۰۰تن نهاده دامی و تولید ۱۰۹۰۰ تن گوشت در نی‌ریز
توزیع ۲۲۰۰۰تن نهاده دامی و تولید ۱۰۹۰۰ تن گوشت در نی‌ریز

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در یک‌سال اخیر ۱۰هزار و ۹۰۰تن گوشت شامل ۴۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۶۷۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید شده است. علیرضا بصیری همنچنین افزود: نی‌ریز ۳۰۵هزار راس دام دارد و در یک‌سال اخیر توزیع ۲۲هزار تن نهاده دامی جو، ذرت و خوراک دام در […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در یک‌سال اخیر ۱۰هزار و ۹۰۰تن گوشت شامل ۴۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۶۷۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید شده است.

علیرضا بصیری همنچنین افزود: نی‌ریز ۳۰۵هزار راس دام دارد و در یک‌سال اخیر توزیع ۲۲هزار تن نهاده دامی جو، ذرت و خوراک دام در بین دامداران صورت‌گرفته‌است.
به‌گفته وی؛ در قسمت مرغداری‌ها نیز امسال برای تخصیص نهاده‌های دولتی، از ۱۲۰ واحد مرغ گوشتی بازدید میدانی به‌عمل‌آمده‌است.
بصیری به اجرای طرح “اصلاح نژاد دام” با هدف تولید بیشتر و کمک به اقتصاد دامداران روستایی نیز گریزی زد و خاطرنشان‌کرد: شهرستان نی‌ریز مقام اول استان فارس را در “اصلاح نژاد دام‌های سبک محلی با دام‌های پرتولید خارجی” داراست و این طرح تا کنون برای ۹۵۰راس دام سبک و ۳۵۰راس دام سنگین انجام شده است.
شهرستان نی‌ریز ۴۲ واحد صنعتی مرغ گوشتی با سایر ماکیان (کبک، بلدرچین، بوقلمون)، ۳۰۰۰ واحد دام سبک و ۹۷ واحد گاوداری دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی