برگزاری ۲ کارگاه آموزشی به همت خانه مطبوعات در هفته خبرنگار
برگزاری ۲ کارگاه آموزشی به همت خانه مطبوعات در هفته خبرنگار

ملک حسینی از برگزاری ۲ کارگاه آموزشی به همت خانه مطبوعات و رسانه های فارس خبر داد و گفت: یک مورد آن کارگاه قانون مطبوعات است.

به گزارش پگاه خبر؛«سید غیاث الدین ملک حسینی»، امروز (سه شنبه ۱۲ مرداد) در مراسم آغازین هفته «خبرنگار» که با حضور مدیران مسئول، خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف فارس در جوار تربت پاک شهید مدافع سلامت «سعید شفاعت» برگزار شد، با اشاره به ۲ شعر مولانا که می گوید «مستان سلامت می کنند و رندان سلامت می کنند»، گفت: جمع رسانه هم مستی و هم رندی خاص خودش را دارد.

قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه های استان فارس با اشاره به اینکه در دنیا و آخرت اجر فراوانی به خانواده شهدا داده می شود، اضافه کرد: در روایات ما هست که ذات عبادت چیزی جز خدمت به خلق نیست و شهدای مدافع سلامت جان خود را که عزیزترین داشته هر انسانی است را در راه خدمت به دیگران فدا می کند، اجر والایی نزد خداوند دارد و امیدوارم بتوانیم دنباله رو راه ایشان باشیم.

خبرنگار روزنامه «خبر جنوب» با اشاره به اینکه خانواده معزز شهدا رنج زیادی از فقدان عزیز خود می کشند، تاکید کرد: اجر این صبوری و استقامت ها نزد خداوند محفوظ است.

ملک حسینی اضافه کرد: دست شفاعت شهدا باز است و شاید بی دلیل نباشد که نام خانوادگی این شهید عزیز هم شفاعت شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم برنامه های متنوعی برای روز خبرنگار در نظر بگیریم و دوست داشتیم به صورت دورهمی این برنامه ها برگزار شود، متاسفانه به خاطر شرایط موجود این موضوع محقق نشد، اضافه کرد: امسال برنامه های روز خبرنگار به یاد «میرزا صالح شیرازی» به عنوان پایه گذار مطبوعات در کشور برگزار می شود، اردیبهشت ماه امسال یکصد و هشتاد و چهارمین سال چاپ روزنامه در ایران را داشتیم و همین موضوع سوژه اصلی این یادمان شد.

ملک حسینی گفت: وی به نام «میرزا صالح شیرازی کازرونی» در تاریخ مطبوعات شناخته می شود که ۱۸۴ سال پیش با انتشار روزنامه «کاغذ اخبار» اولین روزنامه را در ایران پایه گذاری کرد.

وی از برگزاری ۲ کارگاه آموزشی به همت خانه مطبوعات و رسانه های فارس خبر داد و گفت: یک مورد آن کارگاه قانون مطبوعات است.

وی در پایان ضمن بیان خاطره ای از مرحومه «مرضیه شامس» خبرنگار سابق روزنامه «خبر جنوب» هم افزود: آن مرحومه انسانی مردم دار و باتقوا بود و خیلی عجیب بود که ما الان به بهانه روز خبرنگار اینجا جمع شدیم و در نزدیکی مزار شهید مدافع سلامت، قبر وی قرار گرفته است و قطعا این خوبی هایی که خودش داشت باعث شد تا امروز هم به صورت کاملا اتفاقی به قبر ایشان برسیم و ادای دین به وی داشته باشیم.

انتهای پیام/