۱۸۵۰پنل خورشیدی نیاز‌های عشایرمناطق قشلاقی را رفع می‌کند
۱۸۵۰پنل خورشیدی نیاز‌های عشایرمناطق قشلاقی را رفع می‌کند

 به گزارش پگاه خبر؛روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت سبز و همچنین استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، اداره کل امور عشایر فارس نیز بیش از پیش به کارکرد‌های مثبت استفاده این انرژی‌ها توجه و با […]

 به گزارش پگاه خبر؛روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت سبز و همچنین استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، اداره کل امور عشایر فارس نیز بیش از پیش به کارکرد‌های مثبت استفاده این انرژی‌ها توجه و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان این پنل‌ها در مناطق عشایری توزیع شد.

او اظهار کرد: در این مناطق به علت مسافت زیاد از خط انتقال برق، اسکان عشایر آن مناطق و امکان برق رسانی برای آن‌ها غیر ممکن بود از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۸۵۰ پنل خورشیدی که نیاز‌های عشایر آن مناطق را رفع می‌کند.

بهرامی گفت: مهم‌ترین پیامد ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی گسترش بیماری‌های تنفسی، قلبی و مشکلات زیست محیطی است و بهره گیری از انرژی‌های پاک می‌تواند آینده بهتری را برای جامعه عشایری رقم بزند.

مشارکت همگانی عشایر و مسئولین مربوطه برای گذر از خشکسالی

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: برای گذر از این روز‌های سخت خشکسالی مشارکت همگانی عشایر و مسئولین مربوطه را می‌طلبد.

بهرامی بیان داشت: نظربه اینکه یکی از بزرگترین معضلات و مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، خشکسالی است وبرای رفع عبور از این بحران همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

مدیر کل امور عشایر در ادامه گفت: خرید دام مازاد و حذفی دامداران عشایری، توزیع علوفه، آبرسانی سیار و پرداخت تسهیلات از برنامه‌های مهم در حال اجراست.

قابل ذکر است توزیع پنل‌های خورشیدی و خانه‌های بهداشت عشایر سیار از جمله اقدامات مهم سایر دستگاه‌های اجرایی بوده که به تدریج انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/