شدت بخشیدن رعایت دستورالعمل‌ها،مانع از گسترش شیوع کرونا در جامعه خواهدشد
شدت بخشیدن رعایت دستورالعمل‌ها،مانع از گسترش شیوع کرونا در جامعه خواهدشد

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر سختگیرانه در استان گفت: باید با کسانی که با کوتاهی، سهل‌ انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی و قانونی شود.

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در شیراز افزود: اصناف و گروه‌های کاری به دلیل فشارهای معیشتی با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تاب آوری آنها کاهش یافته که می‌توان ضمن حمایت از این گروه‌ها، با شدت بخشیدن رعایت دستورالعمل‌ها، مانع از گسترش شیوع کرونا در جامعه شد.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظفند و مکلفند که همکاری لازم را با مجموعه علوم پزشکی در انجام بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند.
او اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری نهاد خانواده، والدین و پدرها و مادرها علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم را به فرزندان خود در بحث رعایت دستورالعمل‌ها و جدی گرفتن خطر ابتلا به کرونا داشته باشند.
استاندار فارس گفت: برگزاری هرگونه مراسم‌ و آیین مذهبی و جشن نیز از سوی هر مجموعه‌ای باید در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا باشد و در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌ها، برخورد با متخلفان در دستور کار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها قرار گیرد.
رحیمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خواست که شورای مجازی فضای مجازی را مجددا راه‌اندازی کنند و با تهیه کلیپ‌های مختلف هشدارهای لازم را به شهروندان بدهند.
استاندار فارس گفت: ادارات و دستگاه‌ها نیز مصوبه دورکاری کارکنان خود را عملیاتی و اجرایی کنند و خدمات رسانی به شهروندان را بیشتر در بستر فضای مجازی و به شکل غیر حضوری تعریف کنند.
رحیمی همچنین بر توجه به مهلت دهی به وام‌های سررسید شده از سوی بانک‌ها و تداوم پرداخت تسهیلات حمایتی، توجه به محدودیت سفرها و برخورد با متخلفان، رعایت جدی‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مشاغل بر اساس رنگبندی، برگزاری مراسم‌ها و آیین‌ها از جمله نماز جمعه بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و تداوم ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/