همه یک شبکه مردمی و اجتماعی باشیم تا اهداف انقلاب به نتیجه برسد
همه یک شبکه مردمی و اجتماعی باشیم تا اهداف انقلاب به نتیجه برسد

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شیراز اظهار داشت: یک قاعده قرآنی وجود دارد و فرقی نمی کند برای عمل به آن در چه دوران تاریخی باشیم، ما باید همه با رهبری جامعه همراهی کنیم تا اهداف انقلابی که برپا کرده ایم محقق شود و پس از گذشت این سالها […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله دژکام در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شیراز اظهار داشت: یک قاعده قرآنی وجود دارد و فرقی نمی کند برای عمل به آن در چه دوران تاریخی باشیم، ما باید همه با رهبری جامعه همراهی کنیم تا اهداف انقلابی که برپا کرده ایم محقق شود و پس از گذشت این سالها علیرغم موفقیت ها و توفیقاتی که حاصل شده اما خیلی بار بر زمین مانده داریم و خود ما نیز همانند مردم از وضع امروز اقتصادی، اجتماعی و …خیلی گله داریم.

 وی افزود: مردم هم قطعا گله دارند ولی بالاخره نمی شود که دست روی دست گذاشت و باید صادقانه به میدان بیاییم که در این زمینه یکی از کارهای خوبی که می توانیم برای اینکه آرمان های انقلاب اسلامی محقق شود، انجام دهیم این است که مساجد را که در تکوین انقلاب اسلامی کانون اصلی بودند، فعال کنیم تا در ادامه انقلاب هم کانون و محور حرکت مردم باشند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: این کار زحمت زیادی دارد ولی غیر از این راهی نیست و نباید در این زمینه آسان انگاری کرد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: ما انقلاب کرده و یک نظام جدید برپا کرده ایم و خیلی زحمت و خون دل نیاز است تا اهداف انقلاب به نتیجه برسد اما اجر هم دارد، بنابراین خیلی وقت ها اگر بخواهیم حرف ما پیش برود به اینکه بنده دستور بدهم نیست بلکه به این است که همه ما یک شبکه مردمی و اجتماعی باشیم.

وی اضافه کرد: این حالت را متاسفانه در طی این سالها نتوانستیم نشان دهیم و جریان های سیاسی که خیلی با آرمان های انقلاب انسی نداشتند از این مسئله سوءاستفاده کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: هدف از اینکه به دنبال راه اندازی شبکه مساجد هستیم همین است و نهاد روحانیت باید با یکدیگر و مردم مرتب ارتباط صمیمی داشته باشد و پای کار هم بایستیم.

وی افزود: باید در شهرستانهای مختلف رابط پیدا کنیم و نیروهای انقلاب اسلامی همدیگر را پیدا کنیم و دستمان در دست هم باشد تا دشمن نتواند نفوذ کند البته باید توجه داشته باشیم که اگر این جهت تامین شود قدرت کمی نیست.

آیت الله دژکام تاکید کرد: وقتی مومنین و روحانیت دور هم جمع می شوند قدرت معنوی بسیاری پیدا می کنند، هم به واسطه اینکه وقتی اجتماع روحانیت با هم هستند دیگران ولو علی الظاهر اگر یک رفتار غیردینی انجام شود، ته دلشان خوفی ایجاد می شود که نکند خلاف دستور خدا دارد انجام میشود که روحانیت و مومنین دارند مخالفت می‌کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اما وقتی یک نفر تنها با یک منکر مخالفت می کند برخی ممکن است بگویند فلان شخص دارد سلیقه خودش را اعمال می کند ولی وقتی نهاد روحانیت و مومنین با هم می گویند مردم قبول می کنند.

وی گفت: مردم اگر بدانند حکم خدا زیر پا گذاشته می شود از انجام آن می ترسند چرا که مردم ما پرهیزکار و خداترس هستند و همه کسانی که علی الظاهر مقید هم نیستند، نیز همراه می شوند که این لازمه اش این است که ما بتوانیم مقابله با منکر را به شکلی ظریف و صحیح و مردمی به جامعه انعکاس دهیم.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: در شبکه مساجد، یکی ارتباط صمیمی روحانیت با یکدیگر مهم است و دیگری انعکاس دادن این در اذهان مردم است که همه این مطلب را می گویند و یک نفر و یک گروه نیست.

وی بیان کرد: گناه حرام خوردن و اختلاس و دزدی سنگین تر از سگ گردانی است ولی آنکه دزدی و اختلاس کرده، مخفی این کار را کرده ولی کسی که سگ می گرداند را همه می بینند.

 امام جمعه شیراز تصریح کرو: بدحجابی و بی حجابی که متاسفانه در برخی مناطق شهرهای ما جلوه می کند، ولو اینکه بدتر از این گناه هم گناهان بسیاری داریم اما این منکر در چشم مردم است و ناراحت کننده است و می خواهیم جلوی این منکر را همانند بقیه منکرات با ظرافت و رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی بگیریم.

آیت الله دژکام خطاب به ائمه محترم جماعات گفت: از جایی کار فرهنگی مردمی را شروع کنید که کار موفق باشد و موفقیتهای ما امیدواری و دلگرمی و همراهی مردم را ایجاد می کند.

وی افزود: وقتی این‌گونه کاری آغاز شد کار از کوچکی بزرگ می شود و سنگ بزرگ نیز نشانه نزدن است و این ضرب المثل ها را حکیمان گفته اند که تجربیات سالها و قرن ها جمع شده و ضرب المثل است.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: اگر ما ۴ بار سنگی را درست به هدف بزنیم، بار پنجم در دل کفار و منافقین رعب و وحشتی که ایجاد می شود خودش کار را راه می اندازد. پیامبر زمانی که حرکت می کرد ترسش در دل لشکر دشمن می افتاد و این ترس و خوف از پیامبر بود که کار می کرد.

آیت الله دژکام بیان کرد: ما امروز مساجد را شبکه بندی کردیم و ساختار ایجاد شده ولی در شهری مانند شیراز تاثیر گذاری اجتماعی لازم را نداشته ایم و اگر بنده این تاثیرگذاری اجتماعی را حس کردم آن موقع مسائل بعدی در مورد شبکه را مطرح می کنیم.

وی ضمن تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان اظهار داشت: طلبه های جوان خیلی با انگیزه هستند و در هر مسجدی در کنار روحانی که سنی از آن گذشته و پدری می کند، جوان ترها را پای کار بیاوریم، فکر و نوع ارتباط گیری جوانان با ما متفاوت است و نسل بعد ما کار را به نحو دیگری انجام می دهند و گاهی آنها در این ارتباط گیری و انجام کار از ما موفق تر هستند.

امام جمعه شیراز گفت: گروه های جهادی ما انصافا طیفی از طلبه های جهادی هستند که انسان از دیدن نتایج کار آنها لذت می برد و از آنها بخواهیم در عرصه هایی کمک دهند و تاثیرگذار خواهند بود و با این حال و هوایی هم که از نظر فضای سیاسی در کشور حاکم شده است، امیدواریم بتوانیم نسبت به گذشته بیشتر کارهای قوی، مهم و تاثیرگذار داشته باشیم.

انتهای پیام/