ایجادخوشه صنعتی انجیر استهبان ارتقای وضعیت فرآوری این محصول فراهم میکند
ایجادخوشه صنعتی انجیر استهبان ارتقای وضعیت فرآوری این محصول فراهم میکند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح ایجاد خوشه صنعتی انجیر استهبان در دستور کار است که هم‌اینک در مرحله مطالعات امکان سنجی قرار دارد و پس از آن وارد فاز عملیاتی خواهد شد

به گزارش پگاه خبر؛احد فتوحی در بازدید از شهرک صنعتی استهبان افزود: بر اساس مجوز اخذ شده از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد این خوشه صنعتی به عنوان یک اولویت در دستور کار این شرکت قرار گرفته و مراحل اجرایی آن بر اساس برنامه زمان بندی در حال انجام است.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استهبان و مطرح بودن این شهرستان به عنوان بزرگترین تولید کننده انجیر دیم کشور، شرکت شهرک های صنعتی فارس از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد و شکل گیری این خوشه استفاده خواهد کرد و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی درباره اهداف ایجاد خوشه صنعتی انجیر استهبان نیز گفت: زمینه سازی برای هم‌افزایی و انجام کارگروهی و ارتقای توان واحدهای تولیدی و صنعتی، حضور در بازارهای داخلی و خارجی، ارتقای کیفی و کمی تولیدات، ایجاد برند مشترک و ارزش‌ افزوده بیشتر از جمله این اهداف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ابراز امیدواری کرد که ایجاد خوشه صنعتی انجیر استهبان بتواند شرایط مناسبی را برای ارتقای وضعیت فرآوری و صادرات این محصول فراهم کند.

فتوحی، با اشاره به واگذاری ۹۵ درصد از اراضی شهرک صنعتی استهبان در قالب ۵۰ قرارداد سرمایه‌گذاری به متقاضیان افزود: هم‌اینک طرح توسعه این شهرک به مساحت ۷۰ هکتار در مرحله پیگیری و اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در تحویل زمین و انجام سریع طرح‌های عمرانی و زیرساختی بتوانیم پاسخگوی نیاز سرمایه گذاران باشیم.

وی بیان کرد: رویکرد ما در طرح توسعه این شهرک، توجه به صنایع مرتبط با بسته‌بندی و فرآوری انجیر به عنوان مزیت اصلی و مهم شهرستان استهبان است و ایجاد بخش تخصصی نیز برای استقرار صنایع انجیر در جانمایی  طرح توسعه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد ناحیه جدید صنعتی رونیز

وی، در خصوص اقدامات انجام شده در جهت ایجاد ناحیه جدید صنعتی در بخش رونیز استهبان هم گفت: ارزیابی اولیه اراضی پیشنهادی انجام شده و پس از آن مراحل اداری و اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

فتوحی افزود: همچنین شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای راه‌اندازی نواحی جدید صنعتی در شهر ایج استهبان نیز آمادگی دارد و در این زمینه تاکنون بازدید میدانی از برخی اراضی پیشنهادی انجام شده که هیچ کدام از آنها مناسب ایجاد این ناحیه صنعتی تشخیص داده نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه، به محض معرفی اراضی مستعد، مراحل اجرایی این ناحیه صنعتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/