۲ برابر ظرفیت تخت‌های ویژه بخش‌های کرونا، بیمار در شیراز بستری شده است
۲ برابر ظرفیت تخت‌های ویژه بخش‌های کرونا، بیمار در شیراز بستری شده است

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرسول همتی در جلسه روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود دهمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت امام هادی(ع)، گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط […]

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرسول همتی در جلسه روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود دهمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت امام هادی(ع)، گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط بحرانی تر مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه در موج جدید کرونا در آستانه عبور از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها هستیم، اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد موج دلتای کروناویروس دو برابر موج های گذشته سبب بستری بیماران در کشورهای درگیر این نوع کرونا شده است، به گونه ای که تاکنون، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در استان داریم که از این تعداد ۲۸۸ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در شهر شیراز از ظرفیت تخت های بستری عبور کرده ایم و با ایجاد ظرفیت بستری موقت در بیمارستان ها، حدود دو برابر ظرفیت موجود تخت های بیمارستان های شیراز تکمیل شده است.

همتی همچنین با اشاره به برگزاری نشست وب کنفرانس روز گذشته با حضور دکتر «علیرضا رییسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این نشست از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه واکسیناسیون کرونا، از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی شد.

تزریق ۶۳۰ هزار دوز واکسن در فارس

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در نوبت های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان های فارس از واکسیناسیون خبر داد و بر اهمیت فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

اهمیت مشارکت و تعامل ادارات و سازمان های استان در تامین سالن، امکانات و تجهیزات برای ارایه خدمات واکسیناسیون عمومی کرونا و همراهی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه، دیگر موضوع مورد تاکید این مقام مسوول در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بود.

رشد مرگ افراد زیر ۵۰ سال

همتی با بررسی روند ارائه خدمات در مراکز ۱۶ ساعته استان، خدمت رسانی مناسب به مراجعان و بیماران در این مراکز را برای کاهش ارجاع بیماران به بیمارستان ها، مهم برشمرد و با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال رشد قابل توجهی داشته است، از مردم به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/