خوزستان عبرتی باشد برای استان فارس
خوزستان عبرتی باشد برای استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛برون رفت از بحران آبی در آینده نزدیک نیازمند توسعه و سرمایه گذاری در حوزه تصفیه آب دریاها و انتقال آب به مناطق مرکزی کشور است . در این عرصه آب دریا به کرمان و خراسان رسیده است و استان فارس نیز اخیرا خودرا به باشگاه بهره برداران آب خلیج فارس رساند […]

به گزارش پگاه خبر؛برون رفت از بحران آبی در آینده نزدیک نیازمند توسعه و سرمایه گذاری در حوزه تصفیه آب دریاها و انتقال آب به مناطق مرکزی کشور است .

در این عرصه آب دریا به کرمان و خراسان رسیده است و استان فارس نیز اخیرا خودرا به باشگاه بهره برداران آب خلیج فارس رساند .

در بحران آبی آینده، استان فارس برای داشتن مزارع سبز و مرکبات و محصولات کشاورزی نیازمند میلیاردها لیتر آب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی ،صنعتی است .

مجموعه ای به بزرگی تاسیسات عسلویه برای انتقال و تصفیه آب بمنظور تقویت اقتصاد درون زا و خود اتکا برای رونق و توسعه فارس الزامی است .

صنعت فولاد ،لوله سازی و منبع های بزرگ ذخیره آب ،الکترودهای مورد نیاز و تربیت کادر نیروی انسانی ماهر از جمله برخی نیازمندیهای میان مدت در استان فارس است که باید مورد توجه قرار گیرد .
مسیرهای عبور آب دریا و در انتهای مسیرها ،پرآب کردن دریاچه های بختگان ،مهارلو با توجه به مطالعات علمی حوزه آب ،آبادانی را به ارمغان خواهد آورد .

در سالهای گذشته غفلت و بی توجهی به موضوع آب و انتقال آب به استان فارس مایه تأسف و البته بررسی است .

عملکرد دکتر رحیمی استاندار بومی فارس و برخی نمایندگان در موضوع انتقال آب در سخت ترین اوضاع بودجه ای قابل تحسین است .

ابراهیم عباسی، پژوهشگر حوزه تاریخ،فعال اجتماعی

انتهای پیام/

دکتر ابراهیم عباسی