حفاظت ازسلامت،تامین معیشت اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا
حفاظت ازسلامت،تامین معیشت اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بر لزوم تلاش برای حفظ سلامت، اشتغال کارگران و تامین معیشت اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر؛سهراب مختاری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس با تاکید بر لزوم حفاظت از نیروی کار و بخش تولید در مقابل همه گیری و موج پنجم و کرونا دلتا، گفت: ۴ هزار و ۶۵۶ نفر تاکنون براثر شیوع بیماری کرونا در فارس فوت کرده‌اند که ۱۵ نفر از آن‌ها یعنی سه دهم درصد از میان جامعه کارگری استان بوده است.

او افزود: ۴ هزار و ۶۵۶ نفر در فارس براثر شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند که به دلیل رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال نظارت دقیق در این خصوص تنها ۱۵ نفر از این تعداد یعنی سه دهم درصد از جامعه کارگری این استان بوده است.

مختاری اضافه کرد: تولید تنها حوزه‌ای بود که در کنار بخش بهداشت و درمان در پی همه گیری بیماری کرونا تعطیل نشد، اما با تلاش جدی همگانی نمایندگان حاکمیت بویژه دولت و بالاخص بازرسان کار اداره کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای علوم پزشکی، کارفرمایان، کارگران وتشکلات عالی مربوطه و با اعمال نظارت جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی در کارگاه‌ها و کارخانجات استان کمترین خسارت به این بخش وارد شد.

او به اوج گیری مجدد نوع جدید کرونا و آغاز پیک پنجم همه گیری این بیماری اشاره کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها در بین جامعه کار و تولید استان فارس امری ضروری است که باید کماکان رعایت آن مدنظر جدی قرار گیرد و روند حفاظت از سلامتی جامعه کار و تلاش فارس با جدیت و دقتی بیش از گذشته دنبال شود.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در پی شیوع کرونا به ۷۴ هزار کارگر در فارس مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد که این استان در کمک به افرادیکه بصورت موقت شغل خود را از دست داده بودند رتبه دوم را پس از تهران در سطح کشور کسب کرد.

او یکی دیگر از اقدامات شاخص در پی شیوع کرونا در فارس را بازگشت بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا به محل کار خود دانست و گفت: براساس مستندات تامین اجتماعی تعداد شاغلین در حال حاضر به نسبت اسفندماه ۹۸ در فارس ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مبلغ ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز به بیش از ۳۰ هزار مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از همه گیری این بیماری پرداخت شده است.

مختاری با تاکید بر نظرخواهی از جامعه هدف در خصوص میزان رضایتمندی آن‌ها از نحوه خدمات رسانی، افزود: در سال‌های گذشته و خصوصا یکسال اخیر عملکرد بانک توسعه تعاون استان فارس کم نظیر بوده به‌گونه‌ای که درخشانترین عملکرد این بانک را در طول تاریخ فعالیت در یکسال گذشته شاهد بوده‌ایم و با توجه به مصوبات جدید اواخر سال گذشته مسئولان بخش تعاون کشور که در استان فارس رقم خورد این انتظار وجود دارد که سهم بخش تعاون از منابع بانک توسعه تعاون رشد یابد.

مختاری با اشاره به جذب اعتبارات سال ۹۹ برای حمایت از طرح‌های در حال تکمیل فارس اضافه کرد: با حمایت بانک توسعه تعاون در استان فارس، بیمارستان، سد، راه، راه آهن و مجموعه‌های ورزشی کارگران ساخته می‌شود.

انتهای پیام/