آغازعملیات اجرایی انتقال آب ازخلیج فارس به استان فارس
آغازعملیات اجرایی انتقال آب ازخلیج فارس به استان فارس

به گزارش پگاه خبر ،سرانجام پس از سالها انتظار ،کام خشکیده سرزمین فارس و صنایع پرمصرف نیازمند آب در استان زرخیز از آبهای نیلگون سیراب خواهد شد . سالها موضوع انتقال آب خلیج فارس به منظور بهره برداری در صنایع و تصفیه آب بمنظور استفاده بعنوان آب و مصارف کشاورزی مورد بحث و پیگیری در […]

به گزارش پگاه خبر ،سرانجام پس از سالها انتظار ،کام خشکیده سرزمین فارس و صنایع پرمصرف نیازمند آب در استان زرخیز از آبهای نیلگون سیراب خواهد شد .

سالها موضوع انتقال آب خلیج فارس به منظور بهره برداری در صنایع و تصفیه آب بمنظور استفاده بعنوان آب و مصارف کشاورزی مورد بحث و پیگیری در سطوح مختلف در حال انجام بوده و رسانه ها مرتبا وعده انتقال آب را اعلام کردند .

سرانجام در واپسین ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید با پیگیری دکتر رحیمی استاندار بومی و دلسوز استان و همکاری بخشهای مختلف از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،کلید آغاز عملیات انتقال آب از دریا در هفته آینده زده خواهد شد .

دکتر عنایت الله رحیمی با اشاره به انجام توافقات نهایی وزارت صنعت معدن تجارت گفت :
بازدیداز عملیات اجرایی آبرسانی ازخلیج فارس به استان فارس درهفته آینده با دعوت از وزیر صمت با همراهی استاندار فارس ، نمایندگان استاندار در شورای راهبردی ‌آب استان ونماینده مردم شریف شهرستانهای لامرد ومهر درمجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد .

استاندار فارس با اعلام این خبر افزود :افق پیش روی استان فارس بخصوص در بخش صنعت و رفع مشکلات آبی بخصوص در جنوب فارس نوید بخش توسعه و پیشرفتهای چشمگیری خواهد بود .

وی با تقدیر از همدلی و همراهی همه دست اندرکاران ،اظهار امیدواری کرد : شاهد انتقال آب خلیج فارس به سایر مناطق بحرانی و مرکزی استان باشیم .

انتهای پیام/سمیه یگانه