فناوری‌های هوشمند، فرایند تفکر را تکمیل می‌کنند
فناوری‌های هوشمند، فرایند تفکر را تکمیل می‌کنند

به گزارش پگاه خبر؛طبق تحقیقات جدید دانشگاه سینسیناتی که به سرپرستی آنتونی چرمرو متخصص امور رفتاری انجام شده است، در حالی که بسیاری از موارد منفی در ارتباط با فناوری هوشمند وجود دارد، اما یک جنبه مثبت نیز وجود دارد. این مطالعه می‌گوید: فناوری‌های هوشمند مردم را گیج نمی‌کنند بلکه به آنان راهنمایی می کند. […]

به گزارش پگاه خبر؛طبق تحقیقات جدید دانشگاه سینسیناتی که به سرپرستی آنتونی چرمرو متخصص امور رفتاری انجام شده است، در حالی که بسیاری از موارد منفی در ارتباط با فناوری هوشمند وجود دارد، اما یک جنبه مثبت نیز وجود دارد. این مطالعه می‌گوید: فناوری‌های هوشمند مردم را گیج نمی‌کنند بلکه به آنان راهنمایی می کند.

 پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: با وجود تمام اظهارات منفی علیه گوشی‌های هوشمند، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد تلفن‌های هوشمند و فناوری‌های دیجیتال به توانایی‌های شناختی بیولوژیکی ما آسیب می‌رسانند.

در این پژوهش که در مورد سیر تحول عصر دیجیتال توضیحاتی ارائه داده، شرح می‌دهد  که چگونه فناوری‌های هوشمند، فرایند تفکر را تکمیل می‌کنند و بنابراین به ما در تعالی یاری می‌کنند.

چرمرو می‌گوید: کاری که به نظر می‌رسد تلفن‌های هوشمند و فناوری دیجیتال برای ما انجام می‌دهند، تغییر روش‌هایی است که در آن ما توانایی‌های شناختی بیولوژیکی خود را درگیر می‌کنیم و این تغییرات از نظر شناختی مفید هستند.

به عنوان مثال، او می‌گوید، تلفن هوشمند شما، راه رسیدن به استادیوم بیس بال را می‌داند تا مجبور نشوید نقشه‌ای را بیرون بیاورید یا راهنمایی بخواهید، که باعث می‌شود انرژی مغز برای فکر کردن در مورد چیز دیگری آزاد شود. همین امر در یک فضای حرفه‌ای صدق می‌کند  ما در سال ۲۰۲۱ مشکلات پیچیده ریاضی را با قلم و کاغذ یا حفظ شماره تلفن حل نمی‌کنیم. رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند به عنوان کمک کننده عمل می‌کنند و به عنوان ابزاری عمل می‌کنند که در به خاطر سپردن، محاسبه و ذخیره اطلاعات و ارائه اطلاعات در صورت نیاز، مهارت دارند. علاوه بر این، فناوری هوشمند مهارت‌های تصمیم گیری را تقویت می‌کند که به سختی می‌توانیم به تنهایی آن‌ها را به دست آوریم.

انتهای پیام/