عنوان برترقطب گردشگری،علمی،هاب فرودگاهی درکشوربه استان فارس
عنوان برترقطب گردشگری،علمی،هاب فرودگاهی درکشوربه استان فارس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: بحث آمایش سرزمین که بعد ازگذشت چندین دهه بالاخره در اسفند ماه ۱۳۹۹ در شورای عالی آمایش کشور مصوب شد و استان فارس به عنوان قطب گردشگری، علمی، هاب فرودگاهی و ارائه دهنده برترین خدمات پزشکی، بازرگانی، تجاری و فعالیت های معدنی در کشور معرفی شد.

به گزارش پگاه خبر؛حسن نوروزی در نشست خبری امروز بیان کرد: در طول سال هر فصل اقدام به برگزاری یک جلسه با اصحاب رسانه خواهیم کرد تا عملکرد چند ماه سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به سمع هم استانی های خود برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن بیان اینکه این سازمان شرح وظایف گسترده در امور منابع انسانی، اجرایی و فنی استان را دارد، تصریح کرد: بحث آمایش سرزمین که بعد ازگذشت چندین دهه بالاخره در اسفند ماه ۱۳۹۹ در شورای عالی آمایش کشور مصوب شد و استان فارس به عنوان قطب گردشگری، علمی، هاب فرودگاهی و ارائه دهنده برترین خدمات پزشکی، بازرگانی، تجاری و فعالیت های معدنی در کشور معرفی شد.

نوروزی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین یک سند جامع بلند مدت ۲۵ ساله است، عنوان کرد: بر اساس عملکرد استان ها در این سند آمایش، اعتبارات انجام می شود و در طول ۱۹ گذشته ۲۵ جلسه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای دریافت اعتبارات و تخصیص آن به پروژه ها و این که دیگر سازمان هم باید بدانند در حوزه فعالیت های خود باید پاسخ گو باشند برگزار شد.

وی افزود: در سال گذشته ۲هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان اعتبار در پروژه های ملی و استانی داشته ایم که ۳هزارو ۶۶۳ هزار میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اختصاص داده شد که ۹۱ درصد جذب اعتبار داشتیم و در تلاشیم این جذب اعتبار را به ۱۰۰ درصد برسانیم چرا که جذب اعتبار سال گذشته تا پایان ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰، ۹۴۱۵ هزار میلیارد تومان تا کنون ابلاغ اعتبار شده است که  بالغ بر ۲۴۱درصد رشد اعتبار مصوب داشته ایم که تقریبا ۷۰ درصد هزینه های پروژه های عمرانی استان افزایش داشته است و از ۹۴۱۵ هزار میلیارد اعتبار ابلاغ شده در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸۰۳ هزار میلیارد تومان تا کنون دریافت شده که ۲هزارو۲۵۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی تخصیص یافته است.

نوروزی با بیان این که ۴هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان وصول منابع کردیم برای واریز به خزانه کشور، افزود: بعد از گذشت ۵سال در سال ۱۳۹۹ استان فارس توانست ۵درصد ماذاد وصول منابع را انجام دهد که براین اساس ۱۷۰ میلیارد تومان برای مخارج دستگاه های اجرایی استان و بازنشستگان دریافت کنیم.

وی در پایان گفت: ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار برای آزادراه شیراز اصفهان تخصیص داده شده که ۹۱درصد پیشرفت در کل قطعات هفتگانه این آزادراه را داشته ایم، آب رسانی شیراز به خرامه، بیضاء و مرودشت ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار، آب رسانی به داراب و زرین دشت ۱۱۵میلیارد تومان اعتبار، آب رسانی به ارسنجان و سعادت شهر ۳۲ میلیارد اعتبارو آب رسانی به فسا و استهبان ۱۱۵ میلیارد تومان دریافت کردند و به سد نرگسی کازرون در سه ماهه نخست سال در مجموع ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/سمیه یگانه