بیست وچهارشهر و۵۸۰روستادرفارس دچارمشکل کم آبی هستند
بیست وچهارشهر و۵۸۰روستادرفارس دچارمشکل کم آبی هستند

به گزارش پگاه خبر؛عنایت‌الله رحیمیبا اشاره به وضعیت تأمین آب در استان فارس اظهار داشت: در استان فارس ۱۱۵ شهر وجود دارد که از بین آنها  ۲۴ شهر دارای تنش آبی هستند. وی افزود: استان فارس چهار هزار و ۵۰۰ روستا دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ روستای بالای  ۲۰ خانوار داریم که ۵۸۰ روستا […]

به گزارش پگاه خبر؛عنایت‌الله رحیمیبا اشاره به وضعیت تأمین آب در استان فارس اظهار داشت: در استان فارس ۱۱۵ شهر وجود دارد که از بین آنها  ۲۴ شهر دارای تنش آبی هستند.

وی افزود: استان فارس چهار هزار و ۵۰۰ روستا دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ روستای بالای  ۲۰ خانوار داریم که ۵۸۰ روستا دارای بحران آبی هستند.

استاندار فارس تصریح کرد: آب‌رسانی به مناطق کم آب در سطح استان توسط تانکر و اجاره چاه‌های کشاورزی انجام می‌شود. بیشترین کاری که در حوزه عمرانی و زیرساختی انجام دادیم در حوزه آب بوده است؛ از تأسیس سدهای جدید مانند سد چشمه عاشق، تنگه خمار فسا و سد تنظیمی ملاصدرا از جمله این اقدامات بوده است.

رحیمی با اشاره به احداث خطوط آب‌رسانی جدید در مناطق شهری و روستایی استان فارس گفت: خط آب‌رسانی از سد سلمان فارسی به جهرم، از سد رودبار به داراب، از سد رودبار به فسا و از سد ملاصدرا به سعادت شهر از جمله این اقدامات بوده است.

وی در ادامه تأکید کرد: فاز اول خط دوم آب‌رسانی از سد درود زن به شیراز تمام‌شده است  و فاز دوم آن‌هم در حال اتمام است. احداث خط آب‌رسانی از سد ملاصدرا به ارسنجان در حال اجراست.

استاندار فارس گفت: مناطق جنوبی استان به شدت دچار کم آبی هستند. مناطق روستایی در شهرهای مهر و لامرد و در بخش شرقی شهر داراب، به‌شدت دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/