ابراز نگرانی رئیس جمهور منتخب از مشکلات قطعی برق برای مردم و صنوف
ابراز نگرانی رئیس جمهور منتخب از مشکلات قطعی برق برای مردم و صنوف

به گزارش پگاه خبر؛مصرف برق در ادامه رکورد زنی‌های کم‌سابقه اخیر به ۶۶ هزار و ۲۵۷ مگاوات رسید. در دیدار وزیر نیرو با رئیس جمهور منتخب، ابراز نگرانی جدی خود نسبت به مشکلات قطعی برق برای مردم و صنوف را اعلام کرد .  رضا اردکانیان وزیر نیرو بعد از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر […]

به گزارش پگاه خبر؛مصرف برق در ادامه رکورد زنی‌های کم‌سابقه اخیر به ۶۶ هزار و ۲۵۷ مگاوات رسید.

در دیدار وزیر نیرو با رئیس جمهور منتخب، ابراز نگرانی جدی خود نسبت به مشکلات قطعی برق برای مردم و صنوف را اعلام کرد .

 رضا اردکانیان وزیر نیرو بعد از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، با وی دیدار و گفتگو کرد.

اردکانیان در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه کرد.

وزیر نیرو با اشاره به غفلت صورت گرفته در زمینه تعامل و ارتباط مناسب با کشورهای منطقه، به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قبال خاموشی های اخیر پرداخت.

 رییسی نیز در این دیدار با ابراز نگرانی جدی از قطعی فراگیر برق در روزهای اخیر و مشکلات عدیده ای که بواسطه آن برای زندگی روزمره مردم و صنوف مختلف ایجاد شده، نسبت به لزوم رفع مشکلات پیش آمده تاکید کرد و درباره اقدامات این وزارتخانه برای عدم تداوم این وضعیت و تامین برق مورد نیاز کشور، گزارش خواست.

رییس جمهور منتخب همچنین در پاسخ به استقبال وزیر نیرو از راه اندازی سامانه معرفی مدیران دولت آینده اظهار داشت: شایسته سالاری در دولت سیزدهم محدود به وزرا نیست و این رویکرد در انتخاب مدیران سطوح مختلف دنبال خواهد شد.

میزان مصرف برق تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰

همزمان با افزایش کم سابقه دمای هوای کشور مصرف برق نیز به شدت در حال افزایش است به گونه ای که در چند روز اخیر با هدف تعدیل مصرف برق بخش خانگی برای ساعت هایی از روز، قطع می شود.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان داد: روند مصرف برق کشور نسبت به روز مشابه پارسال که ۵۶ هزار و ۳۴۲ مگاوات بود با افزایش ۱۰ هزار مگاوات همراه شده است.

همین گزارش نشان می دهد مصرف برق شبانه کشور هم رکورد دار مصرف شده است به گونه ای که در ساعت ۲۱ و ۲۴ دقیقه به رقم بی سابقه ۶۲هزار و ۷۹۳ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در حالی اتفاق افتاده که در زمان مشابه پارسال تنها ۵۶ هزار و ۳۱ مگاوات مصرف شده بود.

مصرف شبانه روز گذشته در حالی با این عدد های سنگین اتفاق افتاده که میزان ذخیره نیروگاه ها به ترتیب ۱۰۶ و ۲۲۰ مگاوات بوده است. با افزایش دمای هوا میزان مصرف برق هم شدت می یابد که برای پیشگیری از خاموشی راهکارهای ساده‌ای از سوی شرکت توانیر اعلام شده که شامل، استفاده از نورخورشید در طول روز و خاموش کردن لامپ ها، استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی، استفاده از دور کند کولر آبی و تنطیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه است.

نحوه دریافت خسارت از قطعی برق

مدیرکل خدمات مشترکین شرکت توانیرگفت: مشترکین می‌توانند موارد آسیب دیدگی دستگاه‌ها در نتیجه قطع و وصل برق را در سامانه bimeh.tavanir.org.ir ثبت کنند.

مشترکین پس از تعمیر کردن وسایل، مستندات آن را در همین سامانه بارگذاری و خسارت دریافت کنند.

انتهای پیام/