آب انتقال یافته از خلیج فارس به استان صرف شرب و صنعت خواهد شد
آب انتقال یافته از خلیج فارس به استان صرف شرب و صنعت خواهد شد

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه تولید خودرو های الکتریکی گفت: امروز شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس برگزار خواهد شد، که بنا داریم از شنبه ۱۹ تیرماه لوله گذاری انتقال آب شروع شود و در افق پیش بینی شده به مرکز استان فارس انتقال آب […]

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه تولید خودرو های الکتریکی گفت: امروز شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس برگزار خواهد شد، که بنا داریم از شنبه ۱۹ تیرماه لوله گذاری انتقال آب شروع شود و در افق پیش بینی شده به مرکز استان فارس انتقال آب محقق خواهد شد.

وی افزود: تامین مالی این پروژه ۵۱ درصد با یکی از شرکت های داخلی استان در صنعت لوله سازی است ، ۳۰ درصد با وزارت صمت و ۱۹ درصد سهم برای کارخانه جات و صنعت پیش بینی کردیم.

عزیزی در خصوص زمان پایان پروژه گفت: به جهت طول مسیر و بزرگی پروژه، اتمام آن زمان بر خواهد بود و تلاش است که در سریع ترین زمان این پروژه به بهره برداری کامل برسد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجمع نمایندگان استان فارس بنا را بر احیای صنعت راکد استان گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: آب انتقال یافته از خلیج فارس به استان صرف شرب و صنعت خواهد شد لذا چون هزینه تمام شده برای کشاورزی زیاد است، شرب و صنعت در اولویت های پروژه انتقال آب است؛ بنابراین باید ۳۷۰ میلیون متر مکعب حجم انتقال و در شروع ۱۵ میلیون متر مکعب محقق شود.

طرح ساماندهی فضای مجازی

این مقام مسئول در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ساماندهی فضای مجازی باید وارد صحن و تبدیل به قانون شود اما اکنون در حد طرح بوده که اعتقاد داریم باید کارشناسی بیشتر صورت بگیرد تا شاهد  نه محدودیت و نه ولنگاری در فضای مجازی باشیم.

به گفته عزیزی، فضای مجازی می تواند هم فرصت و هم یک تهدید باشد لذا باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد‌؛ اعتقاد بر این است که برای استفاده مطلوب از فضای مجازی باید ساماندهی انجام گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه  قطعی برق در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این سزاوار نبود که دولت با شعار تدبیر وارد شود و در پایان دولت شاهد قطعی برق و آب باشد.

عزیزی تصریح کرد: تدبیری در کارهای دولت نیست و طی سخنان انجام شده با مدیرعامل برق کشور، قرار شده که مدیریت مصرف به درستی و با توجه به مصرف هر استان انجام شود لذا ساعات قطعی برق شهر شیراز را به دلیل اینکه مصرف خانگی است، کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طی دو روز آینده مشکل خاموشی ها به حداقل می‌رسد.

بنا به گفته عزیزی، برخی از واحد های صنعتی استان نیز که حجم مصرفی بالا دارند، کنترل خواهد شد؛ در دراز مدت باید به سمت تامین انرژی از سایر ظرفیت ها و منابع برویم، پس نباید همه نیاز خودمان را از محل سد های آب ببینم و معتقد هستیم که برای تولید برق باید تلاش کنیم و در توزیع نظارت کنیم.

وی افزود: سزاوار نیست که وقتی مردم به برق نیاز دارند، برخی از افراد سودجو برای استخراج رمز ارز، برای مردم مشکل ایجاد کنند لذا استفاده از سایر فرصت های تولید انرژی برای ما ضروری است.

انتهای پیام/