قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا ۱۲برابر بیشتر از کرونای چینی است
قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا ۱۲برابر بیشتر از کرونای چینی است

به گزارش پگاه خبر؛عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ به دلیل وجود آنتی‌بادی در بدن، در مقابل این ویروس نیز ایمن بوده و به کرونا دلتا مبتلا نخواهند شد. مسعود مردانی روز سه شنبه گفت: ویروس کرونا دلتا برخلاف کرونای چینی، بیش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم […]

به گزارش پگاه خبر؛عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ به دلیل وجود آنتی‌بادی در بدن، در مقابل این ویروس نیز ایمن بوده و به کرونا دلتا مبتلا نخواهند شد.

مسعود مردانی روز سه شنبه گفت: ویروس کرونا دلتا برخلاف کرونای چینی، بیش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم آن نیز عمدتا در این گروه جمعیتی شدیدتر است.

وی خاطرنشان کرد: علائم این ویروس نیز تقریبا مشابه علائم معمول کووید ۱۹ نظیر آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد است که با شدت بیشتری بروز می‌یابد.

قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا ۱۲برابر بیشتر از کرونای چینی است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: قدرت انتقال و سرایت این ویروس نیز ۱۲ برابر بیشتر از کرونای چینی بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال می‌یابد.

مردانی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا اما به ندرت به این ویروس مبتلا شده و در صورت ابتلا نیز احتمالا موارد خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.

 ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است.

سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است.

علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد.

همچنین بر اساس آمار رسمی کشورها، تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۴ هزار و ۹۴۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/