آماده باش۳ فروند بالگرد آبپاش جهت اطفای حریق در فارس
آماده باش۳ فروند بالگرد آبپاش جهت اطفای حریق در فارس

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پی آتش سوزی‌های اخیر در مناطق جنگلی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد،اظهار داشت: با شروع فصل تابستان و گرمای شدید، پیش بینی آتش سوزی امری بدیهی است که با مدیریت قبل از حادثه می‌توان از آن تا حد بسیاری جلوگیری کرد. […]

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پی آتش سوزی‌های اخیر در مناطق جنگلی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد،اظهار داشت: با شروع فصل تابستان و گرمای شدید، پیش بینی آتش سوزی امری بدیهی است که با مدیریت قبل از حادثه می‌توان از آن تا حد بسیاری جلوگیری کرد.

او با اشاره به نقش بسیار مهم مدیریت بحران در این گونه حوادث نیز گفت: عیار مدیریت بحران در حوادث مشخص می‌شود که نقش آموزش در پیشگیری از وقایع بسیار مهم است چراکه نباید تنها به فکر برخورد با حادثه بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین از هماهنگی با مسئولان وزارت دفاع برای آماده باش ۳ فروند بالگرد خبر داد و گفت: در تماسی که با این عزیزان داشتم هماهنگ شد تا ۳ دستگاه بالگرد برای استان فارس در نظر گرفته شود و در آماده باش کامل قرار گیرند.

او افزود: با این مساعدت وزارت دفاع، مسئولان استان باید از این ظرفیت در زمان لازم برای اطفای حریق به خوبی استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: دستگاه‌های متولی به ویژه مدیریت بحران باید در فصول دیگر که امکان آتش سوزی کمتر است، مهارت آموزی به ساکنان مناطق جنگلی را در دستور کار خود قرار دهند و نباید منفعل باشند.

او  بیان کرد: برخی فکر می‌کنند مهارت آموزی تنها در اطفای حریق است در صورتی که نقش کار فرهنگی و بالا بردن اطلاعات مردم در خصوص اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی ابعاد بیشتری را در بر می‌گیرد که این مهم نیز وظیفه متولیان امر است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار منابع طبیعی، جنگلی و خدادادی استان فارس تصریح کرد: این فرصت‌ها را نباید با مدیریت فشل، منفعل و غیر علمی تبدیل به تهدید کرد که متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم.

عزیزی تجهیز مدیریت بحران با وسایل به روز و کارآمد را بسیار حیاتی دانست و افزود: باید با یک نیازسنجی کاستی و کمبود‌ها را برآورد کرده و برای تجهیز آن اقدام کرد که نمایندگان مجلس نیز در این راستا می‌توانند از ظرفیت‌های ملی خود استفاده کنند.

این نماینده مجلس در پایان نیز ضمن هشدار به تمامی دستگاه‌های متولی برای مراقبت بیشتر از منابع طبیعی با توجه به اوج گرفتن گرما در استان اظهار داشت: مسئولان مربوطه به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی که امکان آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد، در این روز‌ها آمادگی کافی و کامل داشته تا در صورت حوادث مشابه غافلگیر نشده و به سرعت در اطفای حریق واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/