پیش نیازصنعتی شدن و تامین امنیت غذایی در کشور صنایع تبدیلی می باشد
پیش نیازصنعتی شدن و تامین امنیت غذایی در کشور صنایع تبدیلی می باشد

به گزارش پگاه خبر؛عبداله جزایری افزود: صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی از میزان بیکاری های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد بنابراین این گونه صنایع می تواند پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی در کشور باشد. وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۲۱ […]

به گزارش پگاه خبر؛عبداله جزایری افزود: صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی از میزان بیکاری های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد بنابراین این گونه صنایع می تواند پیش نیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی در کشور باشد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۲۱ واحد صنعتی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن و جذب ماده خام نیز بیش از ۷۵ هزار تن موفق به اخذ پروانه بهره برداری از مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شده اند و این واحد ها در شهرستان های فسا، کوار، پاسارگاد، گراش، فیروزآباد، جهرم، خفر، مرودشت، شیراز، خرامه، داراب و استهبان بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این طرح ها شامل: انواع بسته بندی میوه، عسل، برنج، زعفران،  پودر ریشه شیرین بیان، ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دو مداره، خیار شور، غیر کنسروی و خوراک آماده می باشد.

وی بیان کرد: با راه اندازی این واحد های تولیدی بیش از ۲۱۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار گردیده اند و میزان کاهش ضایعات بخش کشاورزی نیز به بیش از ۶۷۶ هزار تن رسیده است.

جزایری با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در این واحد ها مجموعا به بیش از ۱۱۶۱میلیارد  ریال رسیده است، اظهار کرد: با توسعه واحد های صنایع تبدیلی و غذایی، می توان به شکوفایی اقتصادی نزدیک تر شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی