سامانه سمات باهدف تثبیت تعهدات وتسهیلات بانک هادرحال راه اندازی است
سامانه سمات باهدف تثبیت تعهدات وتسهیلات بانک هادرحال راه اندازی است

به گزارش پگاه خبر؛ زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی سامانه سمات برای ثبت تسهیلات و تعهدات بانکی اقدام خوبی است اما برای جلوگیری از تخلفات و مفاسد بانکی کفایت نمی کند. در این زمینه باید تسهیلات کلان برای عموم مردم شفاف شود تا نظارت عمومی وجود داشته باشد. […]

به گزارش پگاه خبر؛ زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی سامانه سمات برای ثبت تسهیلات و تعهدات بانکی اقدام خوبی است اما برای جلوگیری از تخلفات و مفاسد بانکی کفایت نمی کند. در این زمینه باید تسهیلات کلان برای عموم مردم شفاف شود تا نظارت عمومی وجود داشته باشد.

 سامانه سمات بانک مرکزی با هدف تجمیع و تثبیت تعهدات و تسهیلات بانک ها در حال راه اندازی و تکمیل است. قرار است در این سامانه، بانک ها تسهیلات و تعهدات خود را به صورت برخط ثبت نموده تا بانک مرکزی بتواند بر آن نظارت نماید.

در این راستا، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه سمات برای نظارت مستقیم بانک مرکزی است، در حالی بعضی تخلفات بانکی در گذشته آنقدر بزرگ بوده که نمی تواند از چشم بانک مرکزی دور بوده باشد.

وی افزود: در واقع اینکه بانک مرکزی در جریان تسهیلات و تعهدات بانک ها قرار بگیرد، اتفاق خوبی است، اما لزوما مانع از بروز تخلف نخواهد شد.

زارع ادامه داد: برای جلوگیری از تخلف و فساد در زمینه تسهیلات بانکی، حداقلی ترین اقدام ایجاد شفافیت و نظارت عمومی است.

این نماینده مجلس گفت: شفافیت تسهیلات کلان بانکی برای مردم در قدم اول می تواند این مسئله را مرتفع نماید و به کاهش مفاسد و تخلفات بانکی سرعت بخشد.

انتهای پیام/