پیشروی آتش سوزی درارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری
پیشروی آتش سوزی درارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان این مطلب گفت: این حریق از روز گذشته ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد. عبدالحسن صمدنژاد با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت به این منطقه […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان این مطلب گفت: این حریق از روز گذشته ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد.

عبدالحسن صمدنژاد با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت به این منطقه افزود: با توجه به گستردگی این حریق، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل حریق با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی، تلاش بی وقفه و طاقت فرسا این آتش سوزی سرانجام ساعت ۱۲ دیشب تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.

صمدنژاد افزود: این آتش سوزی مجددا از ساعت ۵ صبح امروز شعله ور شده و درحال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است اما هنوز آمار قطعی از میزان خسارت های این آتش سوزی گزارش نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به پیگیریهای انجام گرفته جهت هلی برد نیروهای امدادی به ارتفاعات گفت: از امروز صبح جهت هلی برد نیروها یک دستگاه بالگرد از  استان اصفهان به این منطقه اعزام و استقرار یافته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی آغاز شده و تیم های عملیاتی در تلاش برای انتقال و جابجایی نیروهای هنگ امداد طبیعت و گروههای مردمی از سه شهرستان پاسارگاد و مرودشت و ارسنجان هستند که با انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات مورد نیاز انتظار می‌رود به زودی آتش کنترل و مهار شود.

صمدنژاد ضمن درخواست همکاری از دستگاهها و مردم در کنترل و مهار این آتش سوزی گفت: همکاری و تعامل مردم موجب حفظ و صیانت بیش از پیش عرصه های جنگلی و مرتعی خواهد شد. لازم به ذکر است: شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/