ادارات وبانکها در ۱۹ شهرستان استان یک ساعت زودتر بسته می شوند
ادارات وبانکها در ۱۹ شهرستان استان یک ساعت زودتر بسته می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از ابلاغ دستورالعمل جدید و تغییر ساعات کاری ادارات در ۱۹ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرضا قاسم پور،معاون استاندار فارس بیان کرد: تغییر ملاحظه‌ای دمای هوا و کاهش نزولات آسمانی موجب افزایش مصرف برق از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

او افزود:  به منظور صرفه جویی در مصرف برق و ساعات اوج مصرف تامین برق منازل مسکونی و مراکز تجاری،  صنعتی و تولیدی و نیز مدیریت بهینه سازی ضمن رعایت ساعت کاری در شرایط کرونا بدین وسیله ساعات کار ادارات و دستگاه‌ها تغییر یافت.

قاسم‌پور ادامه داد: ساعت کاری ادارات دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها شهرداری‌ها و سایر موسسات دولتی از روز شنبه ۱۲ تیر ماه تا ۳۱ مراد ماه در شهرستان‌های لار، لامرد، مهر، گراش خنج، فسا داراب جهرم زرین دشت کازرون ممسنی رستم نیریز بختگان فراشبند قیر و کارزین اوز ،کوهچنار و خفر به این شرح است:
روز‌های شنبه تا چهارشنبه۶.۵ تا ۱۳.۳۰
روز‌های پنج شنبه از ساعت ۶.۳۰ تا ۱۲.۳۰

معاون استاندار فارس افزود: این تغییر به معنای کاهش ساعت کاری نیست و تنها یک ساعت جا به جایی انجام شده است.

قاسم پور عنوان کرد: این تغییر ساعت کاری صرفا در ۱۹ شهرستان ذکر شده از مجموع ۳۶ شهرستان استان که دمای هوای بالاتری دارند اعمال می‌شود.

او اظهار کرد: بیمارستان‌ها مراکز درمانی امدادی و بهداشتی، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری اورزانس آتش‌نشانی و خدمات امداد جاده‌ای و مراکز انتظامی طبق روال قبل ارائه خدمت خواهند کرد.

قاسم پور بیان کرد: گشت‌ها و اکیپ‌های اداری برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ادارات فعال کرده ایم و کارشناسان فرمانداری‌ها و ادارات توزیع برق سر زده از ادارات بازدید و عملکرد هفتگی آن‌ها را بررسی می‌کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: با ادارات متخلفی که مدیریت مصرف برق و صرفه جویی نداشته باشند برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

او افزود: در مصوبه هیئت وزیران تاکید شده است که ادارات باید ۵۰ درصد پارسال مصرف برق را کاهش دهند و دمای محیط در زمان فعالیت ادارات ۲۵ درجه سانتی گراد و در ساعات تعطیلی سیستم سرمایشی و روشنایی غیر ضروری خاموش باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس عنوان کرد: ادارات باید از مولد‌های اضطراری استفاده کنند.

به گفته قاسم پور در بخش صنعت راهکار‌هایی پیش‌بینی شده و برق مصرفی این بخش در حال کاهش است و صنایع بزرگ از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد ماه این کاهش را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/